Tuesday, May 17, 2011

Tisdag

Lyckades få lite ryggskott imorse, utan att göra annat än att gå! Har väl suttit för mycket kanske, fast jag har varit noga med at ta minda långa hundpromenader varje dag...

Inte så farligt, mest när man ska böja sig, så jag klagar inte alltför mycket!

Tacka vet jag koffein för att ta mig igenom dessa intensiva arbetsdagar!

Jag dricker INTE kaffe, blä. Jag startar dagen med grönt te och sedan är det oftast Diet Coke som gäller, tyvärr. Gillar inte att ha denna last alls... men men. Jag ska väl i alla fall vara tacksam för att jag inte har ätit något socker alls på flera månader!

Planen är att vi ska fortsätta äta enligt Low Carb metoden LCHF fram tills jag och Sarah åker till Sverige, alltså blir det totala 15 veckor. Och det har gjort susen!

Under resan blir det lite knepigt, men jag har sagt att jag FÅR äta vad jag vill och sedan får vi se.

Efter hemkomst till USA tänker jag och Ken fortsätta med modifierad kost, men då gå över till vad som kanske anses vara GI. Vi ska äta i princip allt, men endast de nyttigaste alternativen som fullkorn och så lite tillsatser och socker som möjligt. Och dra ner på stärkelsen. För vi har båda mått toppen av att äta som vi gjort, men jag anser inte att det är så vidare kul i längden.

Jag längtar efter en härlig fullkornsbrödsmacka! Och FRUKT! Det är vi båda överens om att vi saknar mest. Under den här tiden har det endast blivit lite, lite hallon, ingen annan frukt eller bär.

Jag tror vi kommer att uppskatat vår mat på ett helt annat vis efter att ha ätit så restriktivt i 4 månader... Men detta har även varit en värdefull lektion i att LÄSA på förpackningar och få upp ögonen för all skit som finns i allt. Och jag är fullt medveten om att Diet Coke inte direkt är bra, men alla har vi laster vi helt enkelt inte KAN sluta med (och då gjorde jag ändå uppehåll och drack ingen light-läsk alls i nästan 2 månader!)

Det som jag är mest förvånad över är nog att JAG har lyckats hålla mig borta från SOCKER! Helt fantastiskt, ett mirakel :-)!

No comments: