Thursday, August 4, 2011

Fy fan...

För några veckor sedan, då vi var i Sverige, rapporterade vår närmaste granne en annan granne som bor 2 hus bakom oss. De hade sett flera katter som desperat försökte klösa sig ut genom ett badrumsfönster.

När djurpolisen kom hittade de ett hus fullt av hundar och katter. Ingen mat, inget vatten bara en massa skit och piss...

Ägarna var arresterade och jag såg i tidningen att detta tydligen inte var första gången för frun, hon fick böter 2008 för att ha haft hundratals hamstrar och katter i en lägenhet under vedervärdiga förhållanden.

Hon är en sk. animal hoarder, kan inte hjälpa sig själv utan samlar på sig fler och fler djur som hon (eller hennes man) inet kan ta hand om. Det värsta var att de tydligen ägde två hus till, där det inte fanns el eller vatten, men flera djur instängda i olika rum!

Tydligen måste en av katterna, en ung liten okastrerad hane, ha tagit sig ut eller smitit, för han har tydligen strukit omkring här de senaste veckorna. Ingen vill veta av honom.

Igår såg jag honom för första gången, han satt utanför Sarahs fönster och stirrade på kattmaten som stog på ett bord precis innanför fönstret!

Jag vet att man inte ska mata katter sådär, men vad fan, jag kunde ju inte lämna den magra stackaren därute drägglandes över maten! Så jag ställde ut ett fat med mat och han åt och slickade och slickade igen. Sedan kom han tillbaka igen och slickade på den tomma tallriken lite mer, i fall att.

Han verkar snäll, men skygg såklart.

Nu har jag spenderat tid med att ringa runt till veterinären för att få reda på vart man kan vända sig, till någon form av katthem där de inte har ihjäl katterna efter ett tag om de inte blivit adopterade. Men det är fullt överallt!

Vi kan ju inte ta in katten, Ken är ju väldigt allergisk mot vanliga katter...

Ja vad fan gör jag nu? Det sliter i hjärtat på mig!!!

No comments: