Wednesday, September 5, 2012

Onsdag eftermiddag

Nu har jag nog betat av de jobb som skulle göras för idag, men det kommer säkert nått smått senare, det brukar det göra.

Hela familjen har lyckats bli förkyld med snörvel och ont i halsen. Ingen feber dock, så vi kör på som vanligt.

Hoppas det blir bra tills på måndag då de ska de nämligen ner i halsen och kolla på struphuvudet. Tror inte att de skulle ta biopsi, det gick så fort alltihopa när de ringde, men jag tror de sa att man får narkos om biopsi ska tas. Sedan får vi se vad resultatet blir och vad åtgärden blir.

Har inte kunnat prata normalt nu på ett halvår, ibland låter rösten som om jag är på väg att storgråta och halsen känns konstigt kittlig, ofta. Enligt husläkaren har jag nog en tumör på struphuvudet, och i och med skivepitelcancern på näsan vill de nu kolla närmare. Är det godartat så gör de inget vad det verkar som, men är det inte det (90 % av all cancer i struphuvudet och på stämbanden är skivepitelcancer), ja då får man ju ta tag i det. Även en pytteliten tumör kan tydligen orsaka heshet och sådana problem som jag har haft.

När det regnar så öser det ner, liksom. Nu hoppas jag på bra nyheter på måndag efter att de har tryckt ner den där kameran i halsen på mig... Det räcker SÅ bra med näseländet!

No comments: