Thursday, October 4, 2012

Torsdag

Jag har gått omkring och varit rejält besviken i några dagar nu. Jag fick nämligen reda på att sista anmälningsdagen för att registrera sig för att rösta i valet nu i november går ut på tisdag.

Och det finns ingen möjlighet att jag hinner bli kallad och slutföra min Oath Ceremony innan dess (och officiellt bli amerikansk medborgare). Sjutton också! Det hade ju varit så perfekt att få rösta som nybakad amerikan! Nu får jag vänta 4 år till...

Jag tycker det dock verkar luta mot ett omval för Obama, så jag håller tummarna för det!

En annan, troligtvis bra nyhet är dock att det nu har varit en flyttbil utanför grannen här mitt emot både igårkväll och nu. Vi är MÅNGA grannar som verkligen håller tummarna HÅRT om att detta betyder att den familjen ska flytta. För jobbigare och mer störande grannar har jag nog aldrig varit med om. Hoppas bara att evetnuella nya grannar där då inte blir värre, såklart!

Annars inte mycket på G här idag.

No comments: