Friday, November 9, 2012

Fredag

Bob mår mycket bättre! Imorse var han i princip tillbaka till sitt vanliga jag. Skönt! Det var säkert en inflammation i någonnerve, eftersom det kom så snabbt och gick bort efte ren dag.

Vi funderade på vad vi kan göra om det händer igen, och vi har beställt små "hundmockasiner". De är gjorda specieltl för hundar som har svårt att få grepp på hala golv såsom trä och klinkers. Då har man något redo om det skulle hända igen.

Stackars Sarah hade fortfarande 38 graders feber omrose, men hon var helt inne på att hon skulle till skolan ändå, så det var bara att ge henne febernedsättande och låta henne gå. Hon mås annars bra, och hon har kort dag idag, så det rör sig bara om några timmar.

Hon ville inte missa de tre prov de skulel ha idag, plus att hon ju vill bevisa att hon visst kan åka till scouterna ikväll.

Jag bunkrar med febernedsättand eoch termometer i fall i fall, men jag tror nog att det går bra, hon är en sådan persom som man knappt märker av när de är sjuka.

Dessutom blir det fint väder, det ska upp till 24 grader idag och sedan 25-28 grader varmt i helgen. Nätterna blir svala med typ 12-15 grader, så det blir nog bra.

Nu hoppas vi bara att vi överlever helgen. 122 tjejer alla i 9-11 års ålder, förutom 4 tjejer som är värdar och är mellan 11-14 år. Puh! Jag har hört att ljudnivån kan bli ganska hög, speciellt på kvällen när dagens aktiviteter är klara och det blir dansparty och lägereld. Så jag har med mig öronproppar, det ä rnog bäst... :-)

No comments: