Monday, November 19, 2012

Hej och hå

Sarah har lov hela veckan, härligt för både henne och mig (fast mest för henne tror jag nog!)

Själv jobbar jag lite halvdant, försöker fixa och hostar och har mig. Har haft en konstig förkylning ett tag nu, men det verkar mest vara hosta kvar nu. Sarah och jag hostar ikapp!

På torsdag är det Stora Kalkondagen här, så då gör vi som vanligt ochg går ut och äter superfin buffett på lyxrestaurang. Efte rdet blir det nog bio och lite långpromenad. Och sedan paj från vårt favoritbageri... Blir nog bra!

På fredag är det Black Friday här i USA. Det är då alla affärerna försöker kämpa sig upp i pluset, från att ha varit i rött (gått back) till plus, alltså black. Såav namnet Black Friday...

Själv så har jag i princip handlat klart alla julklapparna för i år. Det var klart för flera veckor sedan, skönt!

I år får det bli lite mindre julklappar till de i Sverige, det blir så himal dyrt att skicka. Och skickar jag till den så vill jag skicka till denna... Och så rullar det på.  Men traditionsenligt så får jag alltid ett paket av mamma (mormor) och brukar skicka något tillbaka. Till oss är det ju lätt att skicka saker: tidningar, SMÅGODIS och annat svenskt är ju hett efterlängtat! Men till lilla mamma är det svårare, hon har liksom allt hon behöver. Vi får se vad det blir i år! Det ska ju helst inte väga för mycket i och med portot...

Här åker dessutom julsakerna upp i och med att Thanksgiving är över. Vi har redan dragit fram våra jullådor och pyntar lite här och där när vi har tid. Men inga ljus ska på förrens Thanksgiving-kvällen... :-) Jag tycker det är bra me djulsakerna uppe nu, så här en månad innan jul. Sedan åker allt ner med en gång efter jul, då är man ju ändå klar med julen, liksom.

PS Glöm inte att anmäla er till julklappsutbytet hos Emma i Skottland, alltid lika kul såklart!

No comments: