Monday, June 10, 2013

Pust och flås

Äntligen blev inkorgen TOM! Det har varit ett evinnerligt knattrande på datorn idag. Nu kanske jag kan ta itu med de tusen andra saker som jag har att göra?

Ska nog ta hundarna på en lång promenad (om de pallar med i hettan= och sedan ska vi nog åka och få Sarahs hår klippt inför kryssningen i helgen. Lite bankärenden skulle jag behöva fixa med.

Imorgon ska jag, Sarah och hennes BFF åka till vattenparken Adventure Island i Tampa och ha trevligt. Eftersom Ashleys mamma jobbar hela sommaren har hon också skaffat sommarkort på den här vattenparken så hon kan åka med oss när vi åker. Det blir ju roligare för Sarah dessutom, och jag kan bara slappa i en solstol om jag vill, för det är väl kanske inte alltid man har lust att klättra uppför långa trappor i värmen för att åka en massa vattenrutschkanor och vad det nu är, det kan ju vara skönt att göra ingenting ibland med. Men imorgon blir det nog en hel del åkande! :-)

Få se nu... Jag ska packa en otrolig mängd med saker inför vår 1½ veckas semester (finns ju inte direkt något snabbköp att kila in på för att handla något man behöver, så det gäller att vara förberedd). Tvätta ett antal lass med tvätt också såklart. Åka till lupusdoktorn ska jag på torsdag, hinna med att klippa mig själv, fixa naglarna (tårna gör jag själv, men slår på stort och ska fixa med finmanikyr).

Kläder ska lämnas och hämtas på kemtvätten... Hundar och katt ska lämnas hos veterinären där de ska bo på fredag. Där känner alla de anställda till dem och jag behöver inte oroa mig för Bob och hans sjukdomar och sprutor. Jag ska visa grannen hur hon tar hand om ökenråttorna...

Jag måste städa här, det ser för hemskt ut!

Så lite sådär lagom med saker som ska hinnas med. Nu först ska jag nog dra och lämna saker på kemtvätten så de kan hämtas innan helgen, sedan kör vi nog förbi frisören så Sarahs hår kan bli klippt och sedan lite bankärenden. Det blir en busy week med förhoppningsvis inte alltför mycket jobb. På fredag tar jag i alla fall ledigt hela dagen för att fixa, och på lördag förmiddag åker vi då ner till Miami.

Vi kommer ha Internet på båten, så jag kanske bloggar lite då, om inte så blir det säkert något Facebook-inlägg i alla fall.

No comments: