Tuesday, June 4, 2013

Effektiv dag so far

Jag var uppe straxt efter 6 i morse och jobbade, så kan det bli när kunden sitter i London...

Efter att ha släppt av Sarah på skolan (hon var glad, idag skulle de ha vattendag med vattenrutschkanor och annat kul), åkte jag vidare till vår mekaniker där bilen fick ny olja, nya torkarblad och en däckrotering.

Efter det han jag inhandla mat inför de närmsta dagarna, vilket är skönt att ha ur vägen. Sallad med grillad kyckling idag och min chili imorgon.

Har precis tagit hundarna på långpromenad. Det märks att vår Home Owners Asscoiation kör hårt på det här med gräsmattorna - ett stort antal hus verkar vara i nått skede med att byta ut sina gräsmattor, så vi är verkligen inte de enda. Jag såg flera truckar med gräsmattor på flaken köra omkring igår, och flera hus där de har markerat av gräsmattan och flera med gräsmattan redan borta och flera med helt ny gräsmatta. Så de hoppas väl på att fräscha upp hela kvarteret till slut antar jag...

På måndag kommer de och sprutar första gången hos oss. De sprutar två gånger för att ta kål på den gamla gräsmattan, sedan grävs allt upp och den nya mattan läggs ut som en matta, helt enkelt. Det blir ett evigt vattnade de första månaderna!

Nu ska jag ta mig in i duschen och sedan blir det lunch framför datorn och senaste avsnittet av danska Borgen. Riktigt bra serie som går på SVT, såg första säsongen förra året och andra säsongen är bra den med. Och jag har ju inte hunnit kolla senaste avsnittet av Games of Thrones ännu, det kanske hinns med i eftermiddag om jag har tur!

Annars har vi en mycket varm men REGNIG vecka. Skönt, för det behövs verkligen här. På fredag är det sista dagen i skolan för Sarah. Vi planerar att ta oss till vattenparken Adventure Island för att fira sommarlovet, med Sarahs BFF på måndag, men vi får väl se hur vädret är. Den 15 juni åker vi ner till Miami för att umgås med familjen och sedan åka på kryssning den 16-23 juni. Ska bli superhärligt!

No comments: