Thursday, June 13, 2013

Torsdag

Typiskt nog så blev jag ganska sjuk i tisdagseftermiddag när vi kom hem från vattenparken. Eller, jag hade väl kanske känt att nått var fel, men inte riktigt haft tid att bry mig. Men på tisdagkväll stod det dock klart: jag har ännu en tarminfektion! Som tur var fick jag komma in till min doktorn med en gång på onsdag och förhoppningsvis kickar antibiotikan in snart och jag är OK till i helgen i alla fall.

Saken med tarminfektion (som jag får ett par gånger varje år efter att min tjocktarm opererades bort) är att det gör ONT som sjutton!

Jag frågade doktorn lite försiktigt om det var OK att dricka alkohol på kryssningen, eftersom jag ju gärna vill kunna dricka en och annan tropisk drink, och han sa att det inte var några problem alls, så det var ju skönt att höra. Jag är ingen stordrickare alls, men ett par Pina Coladas sitter ju fint när man kryssar i Karibien, eller hur? :-)

Idag ska jag till min reumatolog för min 6-månaders koll för lupusen, sedan är det mer packande som gäller. Vi har ett bra packningssystem: jag kastar eller lägger ner allt som jag vill ha packat, sedan lämnar jag över till Ken. Han är inbiten militär och kan det där med att packa perfekt så att man får plats med allt! :-)

Imorgon blir det nog lite stressigt på eftermiddagen. Först frissan, sedan hem och hämta upp djuren som ska lämnas hos veterinären för boarding (det är TUNGT att släppa av dem där, man ser ju på dem att de INTE vill!), sedan ska jag fixa med manikyr och sedan hoppas jag att jag kan pusta ut lite... Det blir nog take out på fredag kväll tror jag, kan behövas...

Nu ska jag hoppa i duschen i alla fall, så jag kan komma igång med den här dagen... :-)

Här är lite info om världens största kryssningsfartyg som vi kommer att befinna oss på snart:


4 comments:

Ann said...

Oj verkligen bad timing. Hoppas du kryar på dig i tid till kryssningen. Det verkar vara ett härligt cruise ship, hoppas du postar bilder! Ha det så kul!

Saltistjejen said...

Så underbart med er förestående kryssning!!!! Och jag hoppas verkligen att du snart mår bättre igen.
Kram!

Tullan said...

hej , hamnade i din blog medan jag googlade på något. Kul att se en som bor i västra Florida.. har bott i Sarasota/Bradenton mellan 1999-2008 men flyttade tillbaka till Sverige pga min mor. Hon är gammal och jag vill vara med henne så ofta som möjligt . Jag kommer tillbaka till Sarasota nästan varje år och bor hos mina gamla vänner... Kul att läsa din blog :))
Var bor du ? Sarasota?


SweFlo said...

Hej! Vi bor i Bradenton.