Tuesday, December 18, 2012

Hej!

Ingen inspiration att blogga på sistonde som ni har sett...

I fredags var jag och laserbehandlade ansiktet och det vat inte vidare kul (aj). 48 timmar inomhus var det efteråt med RÖTT ansikte. Nu har huden börjat flagna av och det svider och kliar i allmänhet. Men förhoppningsvis hjälpte det och jag slipper operation i framtiden!

Har kommit igång med att träna lite och det är minst sagt en chock för min kropp. Men en crosstrainer är verkligen ett bra val. Ska jobba mig uppåt från inget alls, så jag tar det lungt. Kanske det blir lite yoga i vår? Tyckte mycket om det, men fick sluta eftersom min dåliga mage fick mig att rusa ut ur klassen mitt i. Lite pinsamt och irriterande. Men NU borde det ju funka, med en tarm mindre!?

På fredag ska jag och Sarah vara med i vårt första lopp, The Jingle 5K här i stan. Sedan blir det ett i St Petersburg som heter the Glow Run. Man springer i mörkret med en massa glow-in-the-dark attiraljer. Eller springer, det blir nog mest att GÅ för min del.

Men jag känner mig oerhört motiverad av att ha ett mål att jobba mot. Den 13 april ska jag nämligen vara med i The Badass Bash. Ett mini Tough Mudder-lopp som jag borde kunna fixa, 3-5 miles istället för 12 miles. Slutmålet är Tough Mudder den 2:a november. För jag tänker faktiskt bli 40 år 2014 och känna mig i bättre form än någonsin. Så här kan jag ju inte hålla på, dega runt. Skit i att jag har lupus, det borde jag kunna jobba runt. Och att tarmen är borta är ju i princip en fördel!

Så trött på alla operationer och magproblem, nu skiter jag i det. Nu SKA det gå. Ledvärk kan jag ju inte göra så mycket åt, men efter att ha provat en kost med lite kolhydrater nu i flera omgångar vet jag att det hjälper oerhört mycket mot just svullna leder och inflammation. Så från och med 1:a januari (bra att ha ett startdatum att bli taggad inför) ska jag och maken köra med low carb i ett helt år. Utan uppehåll. Inga breaks eller fuskhelger. Jag vill see hur kroppen reagerar, jag har bara provat 4 månder i sträck och det kändes fantastiskt bra.

Så nu är det officiellt. Low carb ett helt år och träning på det. Jag tror det här med att anmäla sig till olika lopp är nyckeln. Jag måste ha mål att jobba inför.

Så Mari, se nu till att komma i november, för nu kör vi! Tough Mudder, here I come! :-) (Om jag nu inte dör på kuppen, ha ha ha!!!)

1 comment:

Anonymous said...

Hahaha, jag ska försöka på alla sätt och vis för att komma till nästa november, det borde vara möjligt...

-Mari-