Monday, December 10, 2012

Måndag

Det har hänt massor och ingenting. I fredgas skullle vi egentligen äta julbord på IKEA, men det fick vika för makens viktigaste kund som firade 10-års jubileum med snajsig middag. Sarah var med på middagen och det var faktiskt riktigt trevligt! Firmans ägarfamilj är tyskar, så det var kul att sitta och prata med hans barn som är strax under 30. De är födda i tyskland men har bott i USA sedan de var ca 8-10 år.

Fast jag hade gärna mumsat lite svensk julmat, suck ja!

I fredag åkte dessutom Kens syster hem. Det var helt klart jättekul att äntligen få träffa henne. Men som tur är träffas vi igen i juni, då vi alla ska på kryssning på världens största kryssningsfartyg, Allure med Royal Carribean, i en vecka. Haiti, Jamaica och Mexiko blir stoppen.

Dessutom har vi nu börjat snacka om att göra om Tough Mudder-racet i november nästa år, då det kommer tillbaka till Tampa Bay-området. Det verkar bli fler som ska med då, kanske till och med min kära kusin Mari från Sverige. Jag ska se om jag kanske kan vara med också, men det är ju supertufft med all ledvärk och annat, speciellt med mina svaga händer och fingrar som alltid är mer eller mindre svullna.

Men idag kommer en handyman hit, och han ska fixa allehanda småfix runt huset, men också sätta ihop min sprillans nya elliptical (tror det heter crosstrainer i Sverige?). Jag ska helt klart satsa på att börja träna upp mig och se hur det går. En elliptical är ju perfekt, eftersom det är skonsamt för knäna jämfört med att jogga.

Det ska bli spännande, han kommer om 5 minuter och vi räknar med 3-4 timmar för honom bara med att sätta ihop maskinen. Efter mycket research blev det en Sole E35, 2013 års modell. Ska bli kul att prova, har alltid tyckt att ellipticals är svåra och tuffa!

No comments: