Wednesday, December 19, 2012

Vadförnudådå?

Så känner sig nog mina ben just nu. Dag efter dag på den där crosstrainern börjar kännas lite. Jag har lite problem med den vaden där min blodpropp sitter och ventilen i venen är trasig, men om jag bara ser till att köra med stödstrumpor så går det helt OK. Hittade riktigt snajsiga stödstrumpor i chockrosa, neon-organge och fint grönt, nice!

Spännande att se hur det här går. Just nu kör jag 20-25 minuter åt gången, det är nog vad jag klarar innan jag vill kräkas, typ. Men jag kör lite olika intervaller, lite backar och så. Sedan får jag väl lägga på mer tid och svårare nivå, eller helt klart köra flera gånger samma tid samma dag.

Men jag har kollat in vat jag skulle kunna köra yoga, och de närmaste yoga-ställena (där d ebara har yoga eller yoga/pilates) vill ha $110 för 10 gånger! Yikes!

Så det får bli The Y. Det kostar mig $45 i månaden och inkluderar ALLA deras klasser, tillgång till hela anläggningen med pool, bastu och hela fadderuttan.

Så om yoga blir tråkigt kan jag gå på vanliga gymet, kolla in pilates eller varför inet spinning? Allt inkluderat i priset...

Jag har aldrig själv tränat på the Y (heter numera the Y istället för YMCA), men Sarah gick sommarkollo där två somrar i rad och då var jag ju där varje dag. Dessutom ligger det precis vid Sarahs skola, typ 12 minuter hemifrån. Fräsch är det också (fördelen med att det ligger mitt i ett "rikt" område...)

Så jag tippar på att i början av februari ska jag gå med där. Vill komma igång med kosten och få igång det här med flåset lite mer först.

Har alltid gillat yoga, men sist jag slutade var det för magen, då det alltid slutade med att jag fick springa ut mitt i en klass... pinsamt. Den 11 september när terroristerna attackerade befann jag mig just på väg till yoga, och det andra tornet anfölls precis när jag gick in till min klass. Yogan hjälpte mycket med att få ordning på nerverna lite, det var ju en sådan fruktansvärd dag...

Insåg att jag nog aldrig haft bra motivation för att träna. Det har varit för jobbigt med sjukdomar och ont för att vara värt det. Det känns annorlunda nu, verkligen bra tänkt det här med att sätta upp mål att jobba mot. Och jag har berättat för folk vad jag sysslar med, så då blir det ju till att verkligen göra det man säger också! Så håller nu bara fingrarna att inget händer, för det här ska bli riktigt kul och spännande faktiskt!

Hoppas mormors paket hinner fram innan jul, sista chansen att glufsa i sig svenskt godis på ett år, minst! Hon skickade det för 1½ vecka sedan, så förhoppningsvis så! Nej nu ska jag hoppa i duschen efter träningen.

 Idag firar vi 14:årig bröllopsdag, så det blir till att göra sig lite fin inför middag ute ikväll. Ha det gott!

1 comment:

Victoria said...

GRATTIS på bröllopsdagen!!
Kramar//Vic