Saturday, April 13, 2013

Lördag

Vår camping blev flyttad till 17 maj eftersom det ska bli åska och regn. Inte så kul att tälta med en massa barn då kanske... Ser inte så illa ut, så vi kanske kan hitta på något nu i helgen i alla fall?

Jag är ganska trött och Ken är på de sista dagarna av vad har varit en mycket intensiv deklarationssäsong. Officiellt sista dagen att skicka in sin deklaration är på måndag. Då försvinner den värsta stressen för Ken. Men det betyder inte att allt jobb är slut. Det är mossor av folk som fortfarande ska deklarera, men har s.k.. extensions. Förlängning alltså. Det kan bero på att de var sent ute, men oftast beror det på att man inte har alla uppgifter ännu som behövs för att deklarera.

Att deklarera i USA är inte alls som i Sverige. Här är det väldigt komplicerat. En sak om man kanske är singel och har bara ett jobb och inget annat, men ta min deklaration t.ex. Över 100 sidor! Det är ju förstås eftersom vi tillsammans har en del företag. Kens firma, mitt företag, sedan har vi en firma där vi hyr ut en del av Kens personal till andra, och dessutom ett företag som sköter om det hyreshus vi äger. Det, plus investeringar och pensionssparande och allt möjligt gör att det blir en väldigt komplicerad affär.

Lägg på det till att dekalrationslagarna konstant uppdateras och ändras...

Inte att undra på att Kens firma har så mycket att göra (han är auktoriserad revisor bland annat)... Jag är oerhört tacksam att jag själv inte behöver engagera mig i det har med att deklarera. Inte min grej alls...

Känner mig oerhört seg idag. Mycket har nog att göra med kosten. Vi började bli så trötta på att äta bara LCHF hela tiden, så vi tog 2 veckor "ledigt". Nu känner jag mig som en uppjäst ballong och är så seg. Lederna gör ont, känns inget kul alls. Men det var skönt med en break i alla fall. På måndag ser jag dock fram emot att gå tillbaka till att äta lite kolhydrater (i princip bara kolhydrater från grönsaker och mejeriprodukter och det som finns i ägg och kött).

Mår mycket bättre då! En hel del har ju att göra med min brist på tjocktarm. All gas som bildas då jag äter stärkelserik mat försvinner ju inte ut på samma vis som en normal person. Jag kan inte fisa. Det gör att man blir oerhört upplåst och jag ser helt gravid ut. Har man tur försvinner lite gas ut när man går på toan, men det är inte mycket. Oerhört obekvämt att gå omkring med en massa gas i magen, som en stor, hård boll liksom.

Så det ska bli skönt att bli av med det problemet, och få lederna att bli bättre dessutom!

Det här plus pollenallergin har ju verkligen segat ner mig de senaste veckorna, så jag ser fram emot att få komma ut "på andra sidan" så att säga...

No comments: