Thursday, April 25, 2013

Torsdag

Har just nu en avkylningspaus på kontoret med en iskall dryck.

Jag har jobbat hela dagen, samtidigt som jag har tvättat, gått ut med hundarna i 35C, sedan till skolan, hämta Sarah, sedan till Kens jobb och hämta honom (hans bil är på verkstaden). Sedan ett stopp på mataffären. Sedan hem och ta hand om nu torr tvätt. Sedan förtvivlat titta på köket som ser ut som kom och hjälp mig. Tänka på middagen som var en aningens ambitiös i planerandet. Stek med egentillverkad bearnaisesås och halstrade vitlökssparris? Kaste in Sarahs stinkiga gympadojjor i tvättmaskinen (HUR kan ett barn ha så stinkiga fötter? Va?) Sedan i med sagda stinkiga barn i duschen och hjälpa henne tvätta håret... Gaaah!

Så eftersom allt detta gjorde mig aningens övervarm och cranky tar jag nu en halvtimmes avkylningspaus. Så kanske jag kan ta tag i köket och sedan fixa med maten. Klockan är tidig ännu, bara halv fem, så det blir nog bra. Men så ingen annan får lida av mitt humör just nu så behövs denna paus... :-)

No comments: