Wednesday, November 4, 2009

Höststädning

Eftersom jag har jobbat väldigt mycket på sistonde är det svårt att få plats med en riktigt rejäl höststädning på schemat... så jag har tagit dte lite då och då. Idag är det dock 90 % städning som gäller. Eftersom Kens dotter kommer imorgon kväll så är det ju extra kul att kunna ge ett bra första intryck!

Imrogon ska jag till skolan och se på när Sarah får någon sorts utmärkelse, och sedan är det klippning som gäller hos min underbara frisör Patricia. Och efter det är det upphämtning på skolan och sedan hem och börja förbereda lite inför middagen som ska vara klar när de kommer från flygplatsen... Så inte mycket utrymme för städning imrogon, alltså! Jag tror det bara blir att tvätta sängkläderna åt vår gäst, annars måste allt vara klart.

Idag har jag dock lite redigeringsjobb som måste vara klart idag, men det är så gott som fixat redan...

Igår tvättade jag mängder med tvätt (kändes det som), och dessutom fick hundarna sig ett välbehövligt bad. Jag använder ett underbart hundschampo från Crazy Dog som heter Rainforest, och både hundarna och huset luktar helt underbart fräscht efter badet! Kanon, inte alltid man kan säga att våt hund luktar gott... :-)

Dessutom gav jag mig på att tvätta en del fönster och glasdörrar, vilket var mer än nödvändigt. Jag skulle gärna tvätta resten av fönstren (det blev mörkt igår kväll innan jag hann klart), men det är tveksamt att det finns tid för det idag. Men kanske! Här i Florida blir det mycket skitigt fort, och dessutom så har de nedre delarna på fönstren en sk "bug screen", en skärm med myggnät, och GISSA om mycket skit hamnar i och emellan denna skärm! Inte helt lätt att sätta tillbaka tycker jag, så därför drar jag mig ofta för att tvätta fönstrena. Men maken var snäll och ploppade fast alla skärmarna jag tvättat igår kväll i svartaste mörkret... med risk för ormar och mygg!

Nu har jag dessutom hört att det ska bli underbart väder med början på fredag, med svalare klimat bara upp till 26-27 C, det låter helt perfekt, för jag är verkligen trött på att ha över 30 grader varmt varje dag... Vi har en hel del utflykter planerade inför helgen, så det kommer ju som på beställning. Kens dotter har aldrig sett havet, så DET ska bli ett sant nöje att visa henne det. Det blir både frukost, lunch och middag på stranden plus en båttur med...

Nu är det dags att sätta igång med städandet igen. Ha en bra dag!

6 comments:

Saltistjejen said...

Å vad spännande att hon kommer imorgon! Tänk vad snabbt ni kunde få till ett möte ändå! Roligt! Och en utmärkelse till Sarah. Det låter också spännande. vad är den för? Alltså vad får hon den för? Har förstått att det är ganska vanligt med olika awards och utmärkelser här i USA redan på tidigt stadium. Som svensk är man ju inte riktigt van vid det.
Lycka till med städningen idag!!!
Kramar!

S w e F l o said...

Jag har faktiskt ingen aningen vad det är för sorts award. Det var bara en lapp med hem där det stod att de skulle ha en "Quartewrly recognition assembly" och att jag kanske ville komma eftersom Sarah var en av de som ska få någon form av utmärkelse. Skulle kunna gissa att det rör sig om någon form av "Good citizenship", dvs en bra klasskompis/medmänniska. De har kört hårt på att man ska hjälpa andra i skolan, så vem vet, lite spännande!

MammaAnna said...

Hoppas ni får det trevligt med en "nya" familjemedlem.

Kram
Anna

Molly said...

Hej!

Jag hittade till din blogg via någon annan för ett tag sen. Minns faktiskt inte om jag kommenterat tidigare, men tänkte att jag kan presentera mig nu i alla fall... Var i Florida bor du? Jag och min familj har just varit på semester i västra Florida, vi bodde lite söder om Clearwater. Härligt att bada på de vita stränderna med grönt vatten!

S w e F l o said...

Hej Molly!

Vi bor ca 45 minuter söder om Tampa i Bradenton.

Ha en bra dag!

Molly said...

Wow, vi åkte igenom där när vi var till Anna Maria Island och badade. Jag kommer att titta in igen här på din blogg.

Ha det bra
hälsar Molly