Sunday, October 24, 2010

Söndag

Igår var helt OK. Sarah och jag gjorde lite ärenden, och sedan åt vi en tidig middag på stranden på en av våra gamla favoritställen, The Beach House.

Så synd att det ska vara så varmt dock, just nu är det 34C grader varmt, inte direkt någon krisp, kylig höstdag!

Idag tog vi oss ut till ett ställe som heter Fruitville Grove och besökte deras årliga Pumpkin Festival. Detta är det 21:a året de har den, och det är det 4:e året vi besöker just denna. Mycket bättre än den vi brukade besöka åren innan.

Det var riktigt trevligt, och de stora ekträden gav tillräckligt med skugga så man inte smälte helt. Härligt att åka hölass och mata tuppar, välja ut vilka pumpor vi skulle köpa med hem och äta lite mat ute i det fria.

Vi har precis varit och storhandlat (Ken är inne en sväng på jobbet), Sarah spelar just nu Wii med sin kompis Brandon, och jag försöker få igen lite energi så jag kan städa/diska och lite annat.

Ikväll blir det en god thailändsl kycklingsoppa med grön curry. Jag har bestämt middagar för de kommande 4 dagarna och handlat inför det, mycket bättre än att inte planera något och sedan blir det något oinspirerat i sluttampen. Genom att planera kan jag maximera grönsaksätandet och få ihop lite nyttigare måltider...

Nej, nu ska jag nog sätta igång lite, om jag bara kan få ihop nog med energi...

No comments: