Wednesday, May 1, 2013

Onsdag

Måste ta en stund och andas lite. Full rulle, somnar typ nio på kvällarna helt slut!

Igår hade jag äntligen tänkt softa lite, så ringer det runt lunch om att de ska komma och inspektera vårt hus, eftersom vi bytt försäkringsbolag. De ska kolla typ elskåp och att alla rör är läckagefria under badrumshandfaten, kolla AC:n osv. Och kan vi komma om ett par timmar?

Gaah! Panikstäda så man slipper skämmas i alla fall. Dammsög till och med inne i skåpen under handfaten! :-) Som tur var hade jag städat ganska bra i söndags, så det var inte så illa.

Nu har jag ett jobb kvar som ska fixas, men det är ganska långtråkigt och ingen fast deadline, så jag ska nog gå och fixa en sen frukost nu och kolla lite TV.

På lördag ska vi med Scouterna till ett äldreboende där vi ska jobba på att "reconnect with the past". Tanken är att vi ska klä ut oss i 50-talskläder och sjunga lite, och sedan lära oss lite om just 50-talet av damerna på hemmet. Vi får se hur det blir exakt. Sedan är det meningen att jag och Sarah ska åka på Scouternas "Mother - Daughter Bowling". Vi får se hur vi hinner. Och på söndag hade vi tänkt ha premiär på stranden om vädret tillåter. Det är i alla fall 26 grader varmt i havet nu, så då kanske man vågar sig i...

No comments: