Monday, March 24, 2008

Fortfarande sjukt häromkring

Igår var maken rena barnrumpan igen, det är ju så synd om honom, och han är ju så gott som döende....

Idag var han uppe och tog en dusch, sedan gick han tillbaka till sängen och meddelade att han skulle stanna hemma. Vi pratar om en ren arbetsnarkoman här, en revisor mitt i deklarationssäsongen. Det ska till extreme omständigheter för att han ska stanna hemma...

Han vaknade med nästan 39 i feber, så han är fortfarande sjuk. Han har sovit, sovit och sovit. Förutom att han är sjuk så har nog kroppen tagit igen alla dessa timmars sömn som hans överarbetade själv behövde...

Sarah hade ingen feber i morse, men hon låter fruktansvärt förkyld. Så jag låter henne stanna hemma. Och hon ville ha frukost imorse, det var ett bra tecken.

Idag har jag ett ganska så stort jobb som måste göras. Vi får väl se hur det går med två sjuklingar i huset. Vaknade till en ganska kylig morgon, tydligen någon arktisk vind som svepte ner över natten. Men någon arktisk kyla blir det nog knappast här, ska visst bli runt 20 grader.

Vi hade en mycket trevlig påsk-brunch på The Sun House på Bradenton Beach. Vi hade turen att få ett perfekt bord med havsutsikt ut över den mexikanska gulfen, och det var en mycket fin dag, så det var stor aktivitet på stranden. Ken var inte alls pigg, så han grämde sig att han inte kunde äta så mycket som han ville av all den goda maten. Det fanns allt möjligt! Fick faktsikt Sarah att äta lite, så det var ju bra. Goda efterätter hade de dessutom. När vi kom hem somnade Ken på stört och lyfte knappt huvudet. Senare på kvällen straxt efter sju var det underbart. Jag och Sarah tog hundarna på en 50 minuters lång promenad. Det doftade vår, särskilt jasmin och apelsinblommor, och det var så där lagom varmt med en len bris. Underbart! Och lite frisk luft behövdes efter en regning helg inomhus med alla förkylningsbaciller.

Jag får väl anta att jag ska bli sjuk med, så många snorpapper som jag har plockat upp och så många hostningar som jag har fått direkt i ansiktet. Så jag får skynda mig att göra klart det här jobbet, städa lite, se till att tvätten är klar och handla hem lite "sjukmat", för jag lär ju inte få lika bra markservice som de har. Fast Sarah sa att hon skulle ta hand om mig om jag blev sjuk, det var ju snällt!

1 comment:

Fia said...

Åh jag riktigt känner hur gott det doftade på eran promenad!! Jag går och vätnar på att min kaprifol ska slå ut, den brukar göra det i slutet av mars och sedan blommar den ända till november...

ja - vart är VÅR markservice när vi är sjuka?? Hoppas du slipper, du har ju fyllt din kvot ändå.