Tuesday, May 28, 2013

Busy busy

Igår var det Memorial Day och ledigt. Fast jag jobbade allt ändå... :-)

Idag är det crazy busy, stort projekt och liten deadline. Måste dessutom hinna med att åka förbi veterinären och se till att hundrana får sin sista spruta innan de ska vara där under vår semester. De ville inte ge dem alla vaccinationerna samtidigt när vi var där sist, eftersom de är gamla och lite skröpliga. Så de har en spruta kvar.

Imorgon ska jag äntligen till en allergidoktor på morgonen. Jag håller på att drivas till vansinne av alla allergibesvär. No way att det bara är pollen, mina ögon har blivit värre nu, och vi har ju inte lika mycket pollen. Kanske mögel eller nått? Vem vet, förutom att jag vill riva ut ögonen och stampa på dem! Så allergitest imorgon... Har inte kunnat ta någon allergimedicin på 5 dagar innan imorgon, så det är extra jobbigt.

Har allergi mot något i schampo och annat också. Har provat så många "allergivänliga" schampon, men ingen skillnad, förutom att det kliar mindre utan sulfater o dylikt, men det slutar tyvärr aldrig att klia i hårbotten. Ingen mjäll, men liksom nässelutslag. Och håret har jag inte färgat på år och dar, så det är nog inget sådan heller. Nått i schampot misstänker jag. Och glöm smink! Hoppas på svar imorgon!

Sedan ska vi till banken och skriva under Kens testamente och andra viktiga papper. Så att det finns en plan på plats för Sarah om vi båda skulle kola vippen, var hon ska bo och andra viktiga saker som det är bra att ha tänkt ut innan något händer.

På torsdag ska en del av barnen i Sarahs skola till Busch Gardens i Tampa. De som gjorde extra bra ifrån sig på FCAT (standardprovet) i skrivning ska åka och ha kul, och jag ska med och vara chaperone. Från 8:45 på morgonen till 6 på kvällen. I 35 graders värme och en massa 10-åringar. DET blir nog en kul dag! :-) Sedan direkt därifrån till säsongens sista möte med Scouterna...

Phew...

No comments: