Friday, August 3, 2007

Crazy???

I just accepting a very large project. It isn't due until end of September, but since I am having surgery I am looking at it as if it is due in two weeks. It is another Danish agency (this is my third Danish agency - where are they finding me?) They are the official translation vendor for a large company based in Germany that help people with dyslexia. Very interesting stuff! The job itself is going to be two folded, the first larger part of 40,000 words are to be done now, and then in a few months I will do another 30,000 words or so. So I am essentially doing 1 month's worth of work in two weeks...

I feel very good about it though, the text is simple and very straightforward, which means I can work without doing a lot of research. Sarah will be in school full time until my sister gets here the 16th, that should be enough time for me to finish. I type very fast, and when I get into "the zone" I work very fast. Especially when the subject matter is interesting!


I just feel relived that I have been getting so much work lately, it isn't like I will get any sick pay while I am recovering... ;-)! It seems my company have really started to take off the last couple of years. I have been in business since 2000, and incorporated since 2001. Weirdly enough it seems I get more profitable work the sicker I am! Odd!

I am looking forward to get this project underway, it will be nice knowing I have some money coming in. I am making a $1,500 student loan payment next week to my student loan in Sweden. Lots of money, but I think if anything is worth getting in debt for it is a great education! Going to school and getting a degree have enabled me to get a great career, even though I have been so sick. I am really lucky! Have a great day everyone!!!

3 comments:

Desiree said...

Härligt att höra att det går bra för dig med jobbet. Hur kom du in på översättningar? Är det något du började med sedan du kom till USA eller är det något du utbildade dig till redan i Sverige? Var det svårt att få fart på företaget? Hur och vart hittade du lämpliga kunder? Hur gör man bäst reklam för sig då man har sin egen business? Oj det blev många frågor. Lite nyfiken bara. Ha en trevlig helg. Sköt om dig.

S w e F l o said...

Det var en kompis här som var intresserad att syssla med finska översättningar och jag slank in på ett bananskal. Hade aldrig tänlt på det som karriär innan 2000! Hade tänlt bli journalist. Det hade nog varit svårt att starta aktiebolag om det inte varit för min man som är revisor. Vi fixade allt själva, och han gör min bokföring med som tur är. Det är nog mycket lättare än att ha aktiebolag i Sverige tror jag! Jag har efter åren fått in en fot hos diverse översättningsagenturer. Jag har min fasta taxa och de tar ut en dyrare slant från sina kunder och lever således på mellanskillnaden. Jag tar $0.12 per ord och det ar säkert $0.20! Men en hel del kunder hittar mig via min hemsida på www.SwedishTranslator.com. Bra domännamn att ha har det visat sig! Jag har i princip inga kostnader för att driva mitt företag, bara några medlemskap här och där. Ingen reklam att tala om, har ju mina stadiga kunder och en och annan drop in. Någon som har specialkunskap som du Desiree skulel lätt kunna ha en sidokarrär som översättare tror jag. Man kan lätt tjäna $80,000 om året om man jobbar någorlund aregelbundet, och det kan bli en fin extraslant på sidan om. Kolla in en sida såsom www.proz.com om du är intresserad!

Desiree said...

Tack för ett mycket utförligt svar. Interessant att få veta. Jag är ibland inte helt övertygad om att jag vill fortsätta forska framför labbänken och funderar ibland kring olika alternativ som finns. Jag ska ta och kolla in den där sidan du tipsade om och fundera vidare. Tack för svar som sagt.