Sunday, August 5, 2007

Swedish bread

I love cooking and I am pretty good at it. I can bake all kinds of sweets like cookies and cakes as well. But when it comes to regular bread I am to no use at all. It's edible, but usually not very pretty to look at.

So many years ago I invested in a bread machine, and this thing has brought me many juicy, fragrant loaves of joy. I often try to bake Swedish style bread, many with rye or old fashioned "limpa". But it is hard to find recipes of Swedish bread adjusted for a bread machine.

So for Christmas I usually have my mom include some bread mixes from Sweden in her annual Christmas package to me. Kungsörnen have one called "Sverigelimpa" that I love. One package of mix is enough for two loaves. Yummy!

When I was in Sweden this summer I stocked up on several different kinds of bread mix, and I was lucky to sneak them past customs... So today we are making Swedish "limpa". Next week maybe spelt bread? Love it!

4 comments:

Desiree said...

Låter underbart gott med nybakat och hembakat bröd. Ibland kan de ha några brödmixar på IKEA (Lingonbröd har jag för mig att det var de hade). Vilken tur att Bob kom hem oskadd efter sina äventyr på egen hand.

Anne-Marie said...

Jag brukade alltid baka mitt eget bröd i Sverige men här i USA har det blivit dåligt med det. Du får ge en "raport" om hur det gick med ditt brödbak. Hembakat bröd är ju så mycket godare än det man köper i affären.

Helén said...

Jag förstår att du saknar det svenska brödet! När jag bodde i USA ett år hade vi inget annat bröd än typ vanlig långfranska. Blir ju lite trist i längden!

S w e F l o said...

Efter 11 år har jag lyckats hitta OK bamerikanskt bröd, men ibland måste man ha lite hembakat! Det doftar ju så gott i hela huset om inte annat! Den enda nackdelen med en brödmaskin är ju att brödet blir en ful fyrkant... men man KAN ju ta ut degen och baka det i vanlig ugn, men jag skulle säkert inte lyckas med det, så det får bli fyrkantiga klossar för mig! Bara en skiva kvar av Sverigelimpan nu!