Sunday, September 21, 2008

Klona mig, tack!

Har jobbat ganska mycket den senaste veckan. Och det gör det lite svårt att storstäda inför stundande besök. Det är verkliget ett stort behov av städning här, efter 3 veckor på sjukhus och efterföljande återhämtning. Och sedan var det bara sprutt in i jobbet igen. Så det var verkligen bedrövligt häromkring.

Men hur kan man städa och jobba samtidigt? Inte alls speciellt bra. Det slutade med att jag gick och la mig stel och ojandes över allehanda kroppssmärtor efter en hel dags städande igår. Vid sådana här tillfällen blir jag verkligen påmind om att jag ju faktiskt har lupus, ju. Aj. Kunde knappt gå upprätt. Och då var jag inte ens i närheten av att vara klar!

Nu verkar det finnas hopp. Jag tror att lite dammsugning i två rum, vikning och undanplockning av 3 lass tvätt, undanplock i köket (javisst ja, ska ju äta lunch med!).

Klickan är tjugo itvå. Allt detta ska hinnas, med plus duscha och göra mig iordning. Jag och Sarah måste köra iväg till flygplatsen kvart i fem. 3 timmar. Ja det får väl bara gå det! Vila kan jag ju göra i bilen på väg till flyget, ha ha!

Men jag ska inte klaga. Jag är bara oerhört tacksam att ha fått tillbala styrkan i kroppen, det var apjobbigt att vara så trött efter sjukhusvistelsen. Usch ja!

Mormor (mamma) och moster landade i tid i Chicago, så nu får vi hoppas att det inte blir några förseningar med inrikesflyget till Tampa. Ska bli så kul!

2 comments:

Anonymous said...

ha det så kul med "tanterna"... du verkar ju vara på fysiskt samma nivå som dem nu... *S*...

Lotte

Anonymous said...

Åhh...hoppas du njuter riktigt mycke av att morsan och moster är på besök. Blir nästan tårögd när jag tänker på att du e´så långt borta å tiden så knapp... kram kram Anna