Saturday, March 12, 2011

Bra!

Efter närmare eftersökning (och sniffning) visade det sig inte vara något kattpiss på mattan, skönt! Kan ha varit från en trasa som jag faktiskt använde att torka ur kattlådan (efter att jag tvättat den), men vem vet, Luktehn är borta och jag är glad.

Dock var jag inte sådär jätteglad när Elsa hade varit lite vild när hon bajsade, hela bakbenen och baktassarna blev fulla. Såklart han hon gå på sängen innan jag fick tag på henne.

Denna gång var jag så irriterad att jag inte brydde sig om hon klöste mig. Jag struntade i att vira in henne i en handduk utan körde helt enkelt in nedre delen av kroppen under kranen och på med hundschampot (funkar finfint på kissar). Hon var ju inte glad, men förvånansvärt lugn! Antingen var hon väl så chockad så hon kom av sig, vem vet. Jag fick ett klös när jag skulle vända på henne (men vem sjutton gillar att ligga på rygg i ett handfat med vattnet på? Inte kattungar i alla fall!)

Hon såg dock oerhört nöjd ut efteråt, så jag tror att hon uppskattade att bli ren och fin igen. Vet inte hur många antal bad hon har fått sedan vi fick hit henne, MÅNGA! Lång päls är lite svårt att hålla i styr i kattlådan tydligen...

Vi hade en jättetrevlig kväll igår, såg på Hall Pass (ganska kul) och käkade hemgjord chilimac... Skönt att få sitta ner och mysa och bara skratta.

Jag håller på med ett jobb som är en teknisk manual, så inte direkt jättespännande. Men när den är klar ska vi ge oss ut på en härlig promenad på en naturstig som går runt en sjö. 45-60 minuter är allt Bob och hans tassar klarar, men det blir nog bra.

Ska passa på att jobba nu när Sarah är ute med grannen och kör sparkcykel... Strålande sol och 20 grader, kanon även om det är kyligt!

1 comment:

Desiree said...

Elsa verkar vara ett litet busfrö. Hon håller dig verkligen sysselsatt. Men det enda rätta var att tvätta av henne med en gång. Hoppas att sängen klarade sig. Låter nice med promenad runt sjön. Kyligt? 20 grader låter som rena drömmen för mig men jag förstår att det känns kyligt då man är van vid värme.
Kram!