Friday, March 11, 2011

Fredag

Idag är det en sådan där dag när jag ligger på gränsen till om jag ska flippra ur eller inte. Jag vaknade med en oerhörd huvudvärk (hey, ska väl vara glad att det bara är på vänster sidan, ha, ha). Det lutar nog mer och mer till att det är vaskulär inflammation, eftersom det gör mer ont när jag böjer på mig (och ligger ner). Får väl se vad doktorn säger nästa vecka, suck...

Har jobbat hela morgonen och har haft Stan hos mig på kontoret så att Elsa kan springa fritt i huset. När jag sedan kommer ut i vardagsrummet känner jag den definitiva lukten av kattpiss! Vad i helvete? Hon har ju inga problem med att gå på lådan, så vad nu DÅ?

Sniffade runt för att se vad det kommer ifrån och SÅKLART har hon pinkat på vardagsrumsmattan! Jag känner bara att jag inte ORKAR. Är nog mer sliten än vad jag trodde, eftersom jag blev helt tömd på all energi, det var bara för mycket att hantera. Ska jag ens försöka ångtvätta/schamponera mattan? Kattpiss är ju så starkt.

Kanske lika bra att köpa en ny matta istället? Jag brukar köpa en ny en gång om året, det är enklare och billigare än att hyra en proffs-ång/schamponeringsmaskin (min funkar bara på enstaka fläckar, inte för en större yta). Med två hundar som spyr då och då har det varit fräschare att helt enkelt köpa en ny matta ca en gång om året. Jag brukar köpa en på runt $70, så det är ju inte speciellt dyrt.

Men jag orkar inte deal med det här idag, det är en så jobbig dag...

Ska jobba klart med det här jobbet och sedan drar nog Sarah och jag på bio, hon behöver lite kul. Imorgon har jag en massa mer jobb som ska in senast på måndag, så jag satsar på att jobba halva dagen idag och halva imorgon.

Men den här inflammationen i skallen är inte kul. Alls.

2 comments:

Saltistjejen said...

Skickar min varmaste kram till dig!!!!!
Hoppas så att det snart blir bättre. och jag vet inte vad man gör med kattpiss riktigt? Just nu är det mest Ella som kissar på mattan här hos oss.... ;-)
KRAM igen!!

Desiree said...

Stackare, jag skickar också en storm tröstkram till dig. Så jobbigt när man har sådana dagar då allt går emot en. Det värsta är ju den där jobbiga huvudvärken som du har. Jag hoppas att den ger med sig. Helt rätt att faktiskt lämna det här för tillfället och ta tag i det när du mår bättre. Låter som en bra idé att satsa på ett trevligt biobesök med Sarah istället. Jag skulle nog också göra som du att byta matta en gång om året istället för att satsa dyra pengar på tvätt som inte tar bort så mycket ändå. Hoppas som sagt att inflamationen ger med sig.
Kraaam!