Wednesday, November 7, 2012

Onsdag

Så trött och sömnig idag. Vet inte riktigt varför, var ju inte uppe SÅ sent igår ändå.

Det var en spännande valvaka, emn jag kunde inte riktigt hålla ögonen öppna. Det slutad emed att jag somnad emed mobilen framför mig. Då var ännu inte Obamas seger, men det började se lovande ut.

Mitt i natten vaknade jag och kollad edå snabbt, Obama hade 303 electroal votes! Ja! Och såklart var Florida den staten som skulel krångla och hade inte fått in sina resultat ännu. Men det gjorde inget, eftersom en kandidat endast behöver 270 electroal votes för att vinna...

De olika stater har olika elecotral votes beroende på folkmängden. Så om man vinner i en stat får man alltså den statens electoral votes. Så även om en kandidate kanske vinner populär-rösterna så kan en annan kandoidat vinna eftersom det är de sk electroal votes som räknas.

Mycket spännande var det i alla fall!

Nu på morgonen var det tre jobb som låg och väntade. Ville verkligen inte jobba! Men jag tänkte att det var bättre att få det gjort och sedan kunna slappa lite.

Till min förvåning gick det supersnabbt och jag är nu KLAR! Så skönt att vara klart med det som måste göras, det kommer ju säkert in en del annat under dagen, men NU kanjag slappa lite. Härligt när man inte är så pigg!


Jag hoppas verkligen inte att det är någon form av förkylning på G, eftersom jag ju ska bo i tält fredag till söndag...

No comments: