Friday, January 11, 2013

Fredag

Tjohoo! Känner mig så pigg och glad! Härligt med helg också, fast vi inte direkt har något inplanerat. Maken kan vi ju inte räkna med, så vi får se om Sarah och jag hittar på nått kanske.

Idag efter skolan ska vi till biblioteket och låna böcker till hennes stora bokprojekt. De ska läsa böcker ur en massa olika kategorier, såsom MYT, FABEL, SCIENCE FICTION, BIBLIOGRAFI, POESI, ja allt möjligt. 13 kategorier allt i allt. Så vi behöver komplettera våra egna böcker vi har hemma med sådant vi inte har.

Allt ska vara slutläst innan mitten på februari, så det är väldigt mycket läsande för Sarah just nu. På kvällarna brukar hon läsa när hon går och lägger sig, och då passar jag på att läsa bredvid henne, mysigt, och jag får läsa lite som jag annars kanske inte skulle hunnit med.

Nej, nu ska jag kolla på lite svensk TV/film, Morden i Sandhamn.

Ha en bra helg!

No comments: