Tuesday, January 29, 2013

Lång natt igen

Väcktes av dottern strax före 1. Hon som aldrig blir specieltl sjuk hade tydligen spytt. I sin säng!

Hon had evaknat och knappt hunnit vända sig om innan det kom. Jag tog ur alla lakanen, filtar och madrass skydd i sista sekunden. Det skulle precis sjunka in i madrassen....

Ut i garaget med det, bäddade för maken på soffan, bäddade ner dottern me den bunke i vår säng (som tur var har inget mer kommit).

Det tog ett bra tag att somna om.

Vid 3 tyckte Stan att det var dags att gå ut, så på med glasögonen och kläderna och ut på bakgården. Sedan tog det ett tag att somna om igen...

Vid 4:20 tyckte Bob att han också skulle få gå ut, så det var bara upp igen. What gives?

Jag ringde till skolan för att anmäla Sarah sjuk vid 6, eftersom vi inte vet om det är något litet eller ett virus. Sedan fick jag i alla fall halvslumra till 8. Inte enkelt när Ken slamrar omkring mellan 6 och sju.

Så lite trött idag, men det var ju lika bra att pallra mig upp eftersom jag måste jobba. Nu ska jag ta hand om lakenen och tvätta dem, jippi. Jag får nog gå ut i trädgården och spola av det ena med slangen först... So much fun! :-)

1 comment:

Carina said...

Huga, stackars dig och stackars Sarah :(