Wednesday, January 30, 2013

Funderar

Jag har ju tänkt gå med i ett gym lite senare i vår, träna lite själv först för att få ordning på min okordinerade kropp.

Men av olika anledningar tror jag nog att det behövs ett gym NU! För det första är jag så oerhört svag i överkroppen, så jag kan inte riktigt få till det med styrketäning på egen hand. Cardio går ju bra med mincrosstrainer och så.

För det andra behöver jag motivering för att inte ge upp för tidigt. En motivering är ju mitt deltagande i Badass Bash den 13 april. Om 72 dagar... Gulp.

Det hade ju varit praktiskt om jag inte ramlade ihop i en våt fläck inom den första halvtimmen, liksom. Eller hur? :-)

Det gym som jag har i sikte är det Y (fd YMCA) som ligger nära Sarahs skola. Jag är relativt bekant med detta gym eftersom Sarah tillbringade två somrar där. Men jag upptäckte också när jag var där i morse att de byggt OM och UT! Kände mig liten och osäker bland alla hurtbullar (största anledningen till varför jag har så svårt för gym...).

Sedan kostar det ju pengar också, och början på året är alltid tufft för mig, frilansare som jag är, jag har oftast inte så mycket pengar på väg in men desto flera STORA utgifter så här i början på året. Så jag hade tänkt vänta till lite senare. Men. De har ju en sådan där januari-bonus som nästan alla gym har i januari, då alla som har lovat att i ÅR ska de minsann träna startar, för att snart droppa ur... Den bonusen går ut i morgon.

Så det hade ju varit riktigt bra om jag kunde bli medlem typ idag eller imorgon dårå. Det rör sig om $100 man får i rabatt (själva startavgiften, sedan kostar det $45 i månaden). Så det är ju inte att spotta på, liksom.

När jag var förbi imorse kollade jag in det nya vårschemat. Vad jag är ute efter är någon typ av gruppklass med STYRKE-träning. Även om cardio kan vara kul, som Zumba t.ex., är det nu STYRKAN jag vill fokusera på. Och jag tror jag har hittat en bra klass som finns både på förmiddagen och kvällen, 5 dagar i veckan! Något som verkar tufft men ger mig exakt det jag behöver, Les Mills Body Pump!



Så jag får se om jag kan skrapa ihop lite pengar från min skrala kassa, för jag går med myror i benen och vill sätta igång NU!

1 comment:

Anonymous said...

Blev det något gymmedlemskap?

-Mari-