Tuesday, January 8, 2013

På andra sidan

SÅ skönt att vakna och bara vara lite trött, inte sådär så man knappt kan gå! Och det har retat mig hela helgen, allt som jag ville göra.

Nu ska här tvättas! BORT med alla bacelusker och istället fräscht och fint! SÅ glad att det har vänt, var inte kul alls...

Imorse var det dags för första dagen tillbaka till skolan. Oh boy... Sarah var INTE pigg och INTE glad. Hon bönade bad, mutade och försökte göra en deal om att hon skulle få stanna hemma (hon skulle minsann prova 10 nya typer av mat).

Jag fick höra alla ursäkter som finns, det var ett neverending gnäll! Det var svårt för henne att somna igår, tog nästan 3 rimmar!!! (Hon har varit nattuggla hela lovet). Det plus att gå upp vid sju när man har vant sig att sova lääänge varje morgon är ingen bra kombo. Men jag vet att den första dagen är den värsta, sedan blir det bättre. Hon lär ju vara trött ikväll i alla fall.

Men det var med darr på läppen och en tår i ögat som hon gick ur bilen vid skolan. Fy bubblan vad taskig jag var! :-)

Idag har jag redan hunnit med att plöja jobb-mail, gå igenom hela huset och kastat en mängd sopor, varit hos veterinären och hämtat ut loppmedel (tack för att ni kommit tidigt denna säsong, era loppeländen. INTE). Första tvätten äs snart klar.

Nu ska jag äta några kokta ägg så jag inte dör av hunger, sedan långpromenad med hundarna, mer tvätt, en snabbis till apoteket för att inhandla nya sprutor till diabetes-Bob, sedan mer tvätt, sedan allehanda städning och så lite matinhandel och matlagning på det. Och så betalade jag halva förra årets skatt idag (så kan det bli när man är egenföretagare). Tjoff!

Fan vad skönt att få tillbaka energin! :-)

No comments: