Monday, January 14, 2008

Första steget...

Jag spelade lite på det här med att TVn vi har kanske inte är så säker, sa att det ju faktiskt har luktat lite bränt (det har det faktiskt men det var länge sedan). Jag gjorde dessutom lite forskning och jämförde betygsättningar av olika varianter osv. med priserna på Sam's Club, som verkar vara bäst gällande priser.

Tyvärr upptäckte jag att de flesta TV-apparater är ganska breda numera, och med öppningen i vårt TV-skåp går det bara in en 32-tummare! Det känns alldeles för litet tycker jag. Jag har dessutom aldrig gillat TV-möbeln, så detta vore ju läge att byta ut den med. Så jag presenterade två val, det ena en 32-tums Samsung som hade fått toppbetyg för $899, eller en kanonbetygsatt Philips på 47 tum för $1492 PLUS ett nytt "TV-bord" for ca $200 (de hade en hel del snygga hos Sam's med).

Så vi får väl se hur han reagerar när han läst mitt mail. Han vet att vi behöver en nya TV, och jag vet att han själv gärna vill ha en större. Dessutom uppskattar han alltid om jag fixar allt det praktiska runt omkring, så kanske, kanske...

Fast han har tusen och en saker i skallen just nu. Deklarationssäsongen har börjat, och med det en period tills mitten på april då vi inte lär se röken av honom speciellt mycket. I år har han ju i alla fall 4 kanonbra anställda som är redo att hjälpa till, så det är ju en enorm förbättring gentemot förra årets fiasko gällande anställda.

Nu har jag fått det här med ny TV på hjärnan, och jag är som en liten ilsken terrier, släpper helst inte taget förens jag får som jag vill... :-)

No comments: