Tuesday, January 22, 2008

Ombytta bullar på G

Har haft ett sug att börja skriva bloggen mest på svenska på sistonde. Anledningen att den är på engelska är ju så att maken och hans släkt plus kompisar här ska kunna läsa med. Men det finns ju ingen LAG på att de måste kunna läsa... Det de verkligen vill ha är ju bilder. Eller rättare sagt: bilder på Sarah. Så. Lite mer på svenska blir det nog allt.

Vi har haft det rejält kallt ett tag, men nu har det vänt. Synd bara att jag dricker Diet Coke med massor av is. Mina händer är stela, vita och iskalla. Ska nog ta en dusch och värma up mig lite. Men idag är en sådan där slö dag då jag knappt orkar bry mig om nått.

Men jag måste ner till the Parent Information Center för vår kommuns skolsystem för att lämna in Sarahs ansökan om att få gå på en annan skola än vad hon "tillhör" i höst. Mest så att hon ska slippa ha uniform.

Ja. Det gick ju bra med svenska. Nu kommer det ett bud med någon sorts leverans, så det får bli det. Ha det bra!

5 comments:

Saltistjejen said...

Hm, du kan väl blanda svenska och engelska?? Ibland passar det kasnke bättre med engelska. Om det är inläg som du vet att maken och hans familj vill kunna ta del av. Men ibland fungerar säkert svenska lika bra. Haha! Om inte annat så kan ju din blogg annars vara en bra motivation till att de ska lära sig lite svenska?! ;-)

Desiree said...

Det gick ju galant för dig att skriva på svenska. Inga som helst problem. Saltis idé lät bra att skriva de inslag som du vet att maken och hans familj skulle vara interesserade av på engelska och de andra på svenska.

Anne said...

Jag tycker om när du skriver på svenska också, inte för att jag märker eller ens reagerar vad det är för språk du skriver på (läser ju inläggen lika smidigt oavsett).
Bara du skriver är det viktiga för mig!

Mari said...

Hello!
Så Sarah ska kasnke få slippa skoluniformen??
JAg tycker dock att det är lite gulligt när de har uniform, iallafall när de ännu är små....
Men men, det är väl för att man i tne är van att se det här i i Svealand.
Ha det bra.
Vi höres.
och föresten så är jag grymt avis på din syster med familj om de får komma och hälsa på.
Ska börja spara igen. så få vi se när jag dyker upp!
Kram.

Pernilla said...

Hej!
Är ute och surfar runt lite på olika bloggar och rätt som det är så hittar man en jättetrevlig blogg, som din :D
Kommer garanterat tillbaka ;)