Sunday, January 13, 2008

Hemligt uppdrag :-)


Vi tar det här på svenska så att inte maken råkar läsa detta...

Vi har bara en TV. Jag tycker det är onödigt med en TV i sovrummet, till största del eftersom jag inte alls gillar att somna till TVn. Så en Tv funkar bra för oss. Men. Den börjar bli redigt gammal och trött.

Vi har sagt att vi ska köpa en ny innan februari 2009, då det analoga TV-nätet släcks här i USA. Vi har visserligen redan digital TV eftersom vi får det via vår kabelservice, så det är ju inget som påverkar oss alls.

Vår nuvarande TV är dessutom ganska liten, ca 26 tum. Jag skulle gissa att TVn är minst 15 år gammal. Jag tycker att det har börjat flimra i bilden då och då. Det skulle inte skada med en ny redan nu alltså.

Dessutom skulle jag gärna vilja hänga på High Definition-svängen. Jag tycker skillnaden ungefär kan jämföras som att titta med suddiga ögon jämfört med den klara HD-bilden. Vi har dessutom sagt att vi ska ha en 41-tums platt-TV, det är det största som får plats i vår nuvarande TV-möbel.

Jag tycker priserna dessutom har kommit ner drastiskt, och man kan få en jäkligt bra märkes-TV för väl under 1500 dollar.

Men. Jag är ju gift med en revisor. Som håller hårt i slantarna innan han spenderar dem. Han är ju inte dum, lägger mycket hellre ut mer pengar för bra kvalitet och så, men det kan ta ett bra tag innan man kan övertyga honom att spendera något, case in point är ju vårt hus. Det tog många år att övertala honom att det var rätt tidpunkt att köpa. Vi var redo i flera år innan. Som tur var köpte vi bara några månader innan marknaden sköt upp som en raket i pris!

Så nu annonserar jag Operation TV. Planen är att börja så smått bearbeta maken till att gå med på ett TV-inköp detta år, desto tidigare desto bättre. Men det funkar inte att pressa honom, man måste få honom att liksom tro det är hans egen idé, annars slår han lätt bakut. Så önska mig lycka till!

5 comments:

Desiree said...

Jag ska hålla tummarna för dig. Jag kan nog hålla med om att en ny tv vore på sin plats. Du har helt rätt i att priserna gått ner mycket då det gäller platt tv. Jag tycker platt tv är så himla smidiga. Lycka till som sagt med tv planerna.

Annika said...

Håller tummarna...Verkligen!! Vi har precis skaffat en 46 tums platt hdtv---det är helt underbart! Älskar den. Vet du, jag kan tom titta på fotboll nu...Njuter av klarheten varje ggn jag ser ngt i HD. SÅ vi ska hoppas att maken snart ger med sig. Du får lägga fram annonsblad o dylikt hela tiden...
Jag är ju också gift med en CPA så jag vet hur det kan vara ibland, hahaha!!

S w e F l o said...

Det är lite taskigt kanske... Annika, jag blev så himla sugen när jag läste om er nya TV!

Anne said...

Hehe, du är en listig kvinna du och vet hur du ska göra :)
Mammas tv som hade 15 år på nacken (det får väl anses gammalt i de här sammanhangen) började ryka en kväll. Mycket obehagligt. Så om inte annat kan säkerhetsfrågan vara ett argument också, tror det t.om. kan vara brandfarligt med en gammal tv...

Lullun said...

Hihi. Ja det ser ut som om man måste vara lite slug. Här är istället problemet omvänt; när mannen får lite pengar så ska han bara köpa ALLT. Det kan inte gå snabbt nog. Så jag får vara planeraren; men planer helt till februari 2009, kommer det nog ändå att dröja rätt många månader ännu till jag har! :-) Lycka till med ditt porjekt. Håller tummarna! :-)