Tuesday, November 23, 2010

Åh vad jag är DUM!!!

Alltså, jag får väl i alla fall pris för smartaste handling - not!

Jag köpte över helgen 10 böcker till min nya Kindle-läslplatta. Inget speciellt med det. Förutom att jag länkade läsplattan till FEL bankkonto, och jag har nu 10 övertrasseringsavgifter på totalt $350!!!

Dessutom HADE jag pengar till det kontot, hade bara inte haft tid att åka förbi banken och sätta in dem. ÅH! Jag åkte förbi banken (eftersom de är så schyssta oftast) och förklarade vad som hade hänt, men tyvärr hade de redan gett mig ett fripass i år när jag hade blivit debiterad två gånger av misstag - och deras policy är att man bara får ett fripass om året, ananrs hade det varit OK.

Så DET blev DYRA böcker, minsann! Urka mig...

Lite är det väl också att jag har så mycket på G hela tiden att hjärnan till slut inte hänger med att hålla isär allt, så läxan är väl att man ska dra ner på hastigheten lite... Men det känns verkligen inte kul att behöva betala $350 för att man fått lite hjärnsläpp. Suck ja...

Lite roligare nyheter är dock att vi nu har reserverat en kattunge! Två kullar ska födas inom den närmsta månaden, och vi har då tjing på en förhoppningsvis. Jag säger förhoppningsvis eftersom Siberiska katter är kända för att få väldigt få ungar, ibland bara EN! Och jag vet inte hur många som står före oss i kön.

Sedan ska ju ungen växa till sig så vi kan nog inte hämta den förrens någon gång i februari/mars. Men den som väntar på något gott... :-)

Det blir svårt, både jag och Sarah är notoriska vad gäller instant gratification. Det ska helst ske NU! Såklart! Men på detta vis hinner vi ju förbereda oss och skaffa oss det vi behöver. Dessutom får vi komma och hälsa på när ungen är någon vecka gammal, så då har man ju ett halvvägsmål, liksom.

Ja ja. Nu ska jag fixa lite inför vår amerikanska storhelg. Sarah är ledig from imorgon, 5 dagar alltså. Och på torsdag har vi då Thanksgiving.

Over and out for now!

2 comments:

Desiree said...

Usch vad trist med böckerna men ibland blir det ju så. Du lär iallfall inte göra om samma misstag. Roligt med en liten kattunge. De är ju så otroligt söta. Hoppas att även vovvarna blir kompisar med den lilla nya familjemedlemmen men det ska väl gå bra.
Ha en skön thanksgivning.
Happy Thanksgivning.
KRam!

SweFlo said...

Ken är övertygad att hundaran kommer att äta upp kattungen, men han har inte tänkt på att kattungar har vassa klor! Dessutom tror jag inte att de känner sig speciellt hotade av en liten unge...