Tuesday, November 2, 2010

Trist Tisdag

Känns som den ska bli tirst, och med en sådan attityd bådar det ju inte gott!

Ken låter fortfarande hemsk med sin förkylning, även om den börjar avta. Han skrämde livet ur mig två gånger under natten då han gick ut i badrummet för att snyta sig. DET var snytningar! Det lät så det skakade, typ!

Jag håller på att kämpa mot samma förkylning som försöker greppa tag i mig. Ont som sjutton i halsen och allmänt seg. Vi får se hur det blir.

Har jobbat som bara den hela morgonen och är nog klar nu för dagen (och klockan är bara halv nio!).

Ska kolla lite TV tror jag, och sedan ska jag försöka städa och tvätta lite. Speciellt om jag ska till och bli sjuk, så kan det ju vara smart att fixa detat innan förkylningen slår till.

Ikväll ska jag laga hederlig svensk fisksoppa med dill och palsternacka, bla. Gjorde samma soppa för någon månad sedan och det var så gott! Brukar alltid annars göra mer exotiska fisksoppor, speciellt åt det asiatiska hållet, men den svenska med dill VAR exotisk eftersom jag inte ätit en sådan på minst 15 år! Mums och nyttigt...

Nu ska jag slurpa i mig en äkta Spendrups Julmust och se TV en liten stund. Ha det bra!

1 comment:

Desiree said...

Hopps du klarar dig ifrån förkylningen. Håller tummarna för dig. Ibland är det bara så att det mesta känns segt och inget kul. Detta svenska mörker gör att man får peppa sig ordentligt för att komma igång ska jag säga dig. Usch det hade jag verkligen förträngt. Men skönt att du redan jobbat undan massor och hinner med lite annat fix. Fisksoppan lät riktigt god. gott med soppa om man har ont i halsen också.
Kram!