Wednesday, November 3, 2010

Onsdag

Fort går dem, dagarna! Nu har jag städat undan allt vad Halloween heter. Vi har några dekorationer kvar, men de är mer Thanksgiving och höst än Halloween, och Thanksgiving är ju om några veckor, den 25:e november.

Väntar på att en försäkringsgubbe ska komma snart för att bedömma kostnaden för reparationerna på min bil. Som tur är har ju bara den bakre stötdämparen skadats, och det borde ju vara en enkel sak att byta ut.

När han är klar får vi en check och lämnar in bilen på vår Toyota-verkstad och de fixar. Vi får en hyrbil så länge. Om kostnaden skulle visa sig vara högre än vad de beräknat faktureras försäkringsbolaget direkt (inte vårat, damen som körde på oss).

Vill gärna ha detta avklarat, så ska se om jag kan få bilen inlämnad idag, vi får se om det går.

Förkylningen är inte så illa, så har jag tur blir det mest ett irritationsmoment. Ken låter fortfarande hemsk! Slipper gärna det om jag kan...

Nu lite jobbande innan försäkringskillen kommer...

1 comment:

Desiree said...

Hoppas det går bra med försäkringskillen och att få skadan åtgärdad. Skönt att det inte känns fullt så jobbigt med förkylningen så som det blev för Ken. Men krya på dig och hoppas som sagt att du fick en lindrigare variant.
Kram!