Monday, November 15, 2010

Urga

Damen som skulle hyra huset textade mig just och sa att hon hade tänkt igenom det hela och hon tyckte det blev för dyrt förhenne, även om hon hemskt gärna skulle velat flytta in. Ehh, priset/kostnaden har ju inte ändrats sedan förra veckan då hon först kontaktade mig... Man undrar ju hur folk tänker?

Så tillbaka till annonsen igen så får vi se. Det verkar vara oerhört många som inte läser vad det står i annonsen. Nästan alla frågar om man får ha husdjur, även då det står på flera ställen i annonsen att man INTE får ha det. Suck.

Och hur många kriminella som vill flytta in, sanslöst. "Oj, gör ni bakgrundskoll, ja jag har ju ett par "felonies", går det bra eller?" Nej. Inga djur, inga kriminella och inga deadbeats (typ som har blivit vräkta).

Så tillbaka till ruta ett dårå. Idag är en sådan där super bizy dag när jag inte riktigt vet hur jag ska få plats med allt som behöver fixas, så det får väl bli lite halvdant antar jag. Man har ju bara två armar, liksom! :-)

4 comments:

Desiree said...

Usch vad trist. Men tyvarr kanns det som det ofta kan bli sa har att folk drar sig ur i sista sekunden. Trakigt att man inte kan rakna med nagot forrans man har skrivit kontrakt. Man tycker ju att folk iallafall borde kunnna ta sig tid att lasa annonsen. Men nar vi holl pa att salja huset i AL sa verkade det som manga kom helt oforbredda ocksa och inte hade nagon som helst koll pa hur stort/litet huset var och hur manga rum ect. Nagra tycke det var for lite och andra for stort men anda sa stod allt sadnat i annonsen och dessutom borde ju aven deras maklare ha vett att lasa pa och informera innan. Hoppas ni far napp snart pa annat hall.
Kram!

SweFlo said...

Jag har i alla fall lärt mig en läxa och tänker INTE ta ner annonsen förrens vi har ett påskrivet kontrakt! Det var en kille som lät bra som mailade imorse, vi får se hur det går.

Mrs Clapper said...

Åh vad irriterande! Visade huset för min man häromdagen som blev eld och lågor. Synd att det bara är det där kruxet med arbetstillstånd, annars hade vi lätt varit potentiella hyresgäster. Fantastiskt fin och VÄLDIGT billigt!

SweFlo said...

Ja inga Stockholmshyror här, det är klart! Även med utilities är det faktiskt inte så dyrt här i krokarna.