Friday, October 5, 2012

Fredag!

Tjohoo! Ännu en helg är på G!

Känner att jag behöver piggna till lite, dra mig i kragen. Jag har fortfarande ett stort bandage över näsan, och det lär jag säkert ha minst en till två veckor till eftersom hålet fortfarande är öppet.

Jag är innerligen trött på detta bandage. Det gör det stört omöjligt att känna sig fräsch som vanligt, jag kan ju inte "skrubba" sig lika bra i ansiktet, och inte heller ha på krämer som jag brukar. Smink kan jag ju glömma, det är för svårt att rengöra efteråt... Så känne rmig trist och glåmig.

Suck ja! MEN. Nu har jag kommit på lösningen, NU behöver jag inte tänka på det där stora bandaget i ansiktet längre! Inget smink behövs alls! Lösningen?

Mitt nya jag

Att jag inte tänkt på det tidigare. Nu ser jag ju ut som rena Sarah Jessica Parker!

Den lilla herrelösa katten verkar ha fått lunginflammation. Jag märkte igår att hon hostade och att det rosslade i lungorna på henne. Det har varit ganska trist väder med en hel del regn. Vi har ju gjort vad vi kan, jag har en självvärmande filt på en stol under tak, hon har konstant tillgång till mat och vatten.

Jag pratade med damen på katträddningen (som tyvärr inte har plats för henne ännu), och imorgon ska jag titta förbi henne för att hämta upp lite antibiotika till henne. Ska dessutom köpa hem lite kattmat på burk så vi kan få lite mer kött på benen, hon är mager och har inte ätit så bra. Vi har enbart givit henne torrfoder eftersom det håller bättre ute och vi då kan se till att hon alltid har mat framme, men hon behöver äta mer.

Så förhoppningsvis gör antibiotikan susen och hon kan få sig lite mer kött på benen och SNART få komma till katträddningen!

Så ha nu en bra helg! Neeeigggh!

3 comments:

Mrs Clapper said...

Haha! SKÖN inställning! :) Och vad ni är snälla som tar hand om kissen!
Trevlig helg!

Victoria said...

Det gör ont i hjärtat när jag läser hur snälla ni är och tar hand om lilla missen! Hoppas, hoppas att hon får komma till katträddningen snart och få ett "foreverhome".
Kram och trevlig helg!

PS. Vad säger resten av familjen om din nya look? ;o)

SweFlo said...

Hundarna bryr sig inte, katten är vettskrämd, maken fick hjärtsnörp och dottern vill sno looken! :-)