Thursday, October 11, 2012

Torsdag, fast fredag

Imorgon är Sarah ledig från skolan, så det känns lite som fredag idag. Imorgon ska vi ut på stan på förmiddagen, mest ska vi till Target för att inhandla allt mellan väggankare till tights.

Eftermiddagen är det tänkt att vi ska städa, för  på lördag kommer Sarahs andra BFF, Madison, över för att leka hela dagen, och hon har aldrig varit här innan, så då vill man ju gett ett gott första intryck. Perfekt tillfälle att få Sarah att storstäda sitt rum! :-)

Apropå Madison tycker jag så synd om hennes familj just nu. Madison är äldsta barnet, lika gammal som Sarah, och så har de en flicka som kanske är runt 3. För en vecka sedan fick de en ny bebis, och tyvärr var det komplikationer när de kom hem, efter många prover och test visade det sig att hon har ngon form av anfall. Hon får nu medicin mot detta, och jag hoppas verkligen att hon inte får några bestående hjärnskador!

Ikväll är det möte på Scouterna igen, vi ska få lära os som första hjälpen och tjejerna ska jobba på att ta första hjälpen-märket. En sjuksyster ska hålla i mötet och vi ska även senare besöka akuten eller ett liknande ställe.

Idag blir det nog annars ganska slappt. Känner inte för att göra nått alls, har inga jobb inbokade heller.

Min nya höstgrej är "sweater dresses", alltså klänningar som är som myströjor. När jag ska få tillfälle att använda dem är väl en annan fråga, eftersom det fortfarande är supervarmt här i Florida, men jag har klickat hem tre olika "sweater dresses"... :-) De med tights blir nog bra någon svalare dag! Och alla tre har brunt som grundfärg, fast är ändå ganska ljusa. Ska bli kul att se hur det är!

Idag kommer ännu ett "höstinköp" på posten... Har nämligen köpt Converse i chokladbrunt, tyckte de var fina. Har inte haft Converse på år och dar, men fick en nostalgolängtan efter det.

Håll tummarna att utekatten kan få en plats nu efter den här helgen! Jag tycker så synd om henne, men det verkar i alla fall som om hon äter bra nu, hon är fortfarande ganska mager dock.

2 comments:

Anonymous said...

Jag har också chokladbruna Converse, gillar dem mycket!
:-)

-Mari-

SweFlo said...

Hi! I actually designed teh theme myself, I used a software called Artisteer.