Tuesday, October 23, 2012

Tisdag

Jobbar på som sjutton här...

Mitt i allt fick jag meddelande om att min 3-årslicens för den viktigaste programvaran jag använder vid översättningar, ett program som hjälper en att komma ihåg sådant man redan översatt så man inte behöver skriva in det igen. Man sparar allt i minnen för olika kunder. Gissa vilka stora minnen och hur hjälpsamt DET kan bli efter 12 år? :-)

Hur som helst, så hade då min 3-årslicens gått ur och jag fick febrilt fixa med det snabbt. Passade då också på att ladda ner den nyaste versionen och OJ så mycket fint och smart DEN hade! Men nu måste jag ju lära mig det också, men hittils verkar det gå bra.

Ska plugga vidare här till straxt efter 2. Då ska jag hämta Sarah och sedan bär det av till skolan där jag ska på kvartsamtal. Här får man ju kvartalsbetyg, halvårsbetyg och helårbetyg. Bra att ha koll på exakt var Sarah står faktiskt, och att träffa läraren och få sig en snackis. Idag bir det ju TVÅ lärare, eftersom Sarah var en av de som fick byta klass förra veckan. De had efått extrapengar och kunde göra plats för en 4:a till, och det är ju bra för barnen eftersom det blir färre elever i varje klass.

Nej, nu tillbaka till jobbandet!

No comments: