Friday, February 1, 2013

Fredag

Känner lätt stress över helgen, tydligen har jag tagit på mig ganska mycket jobb! Själva jobbet är jag inte det minsta orolig för, utan formatet. Det kommer från x antal olika översättare, pö om pö. Så det är mer en praktiskt mardröm att hålla koll på alla småfiler.

Men men, det går nog bra!

Igår inhandlade jag ett stycke gymmedlemskap, och tanken är att jag ska starta på måndag, då  borde jag vara OK. Har varit väldigt urtorkad och svag de senaste dagarna pga. av lite magproblem, men det borde vara ordnat tills på måndag. Får äta försiktigt bara. Utan tjocktarm reagerar jag oerhört starkt på för mycket sockeralkoholer, t.ex. Det säger swoosh och så rensas jag på all vätska... Och utan tjocktarm tar det längre tid att återhämta sig efter en diarreattack, såklart, eftersom det normalt är där som majoriteten av kroppens vätska tas upp.

Jag sparar min gym-orientering tills en annan dag, så de kan visa mig alla maskinerna och sånt. Men jag snappade dock till mig en snabbrunda, eftersom de har byggt ut och om så mycket, så jag vet vart jag ska ta vägen på måndag. Jag fick en rundtur i deras GEX-hall, där de har Body Pump. Både tjejen som visade runt och damen som registrerade mig himlade med ögonen när jag sa att jag tänkte börja med Body Pump. Jag har tydligen valt en av de tuffaste klasserna!

Jag räknar med att vara halv död efter första klassen, men det är ju det HÄR som BEHÖVS! Jag behöver en stor jäkla spark i röven, helt enkelt! :-) Jag får INTE ge upp. Det är väldigt pinsamt tycker jag när man är ny, och man måste fråga och inte fattar hur saker och ting går till. Men nu måste jag fokusera på mig själv och inte tänka på vad andra kanske tycker.

Alla har väl varit nybörjare någon gång, va? Jag tänker i alla fall komma 20 minuter innan klassen för att se till att presentera mig för tränaren och få hjälp med att sätta upp utrustningen. Man har en step up bräda, en skivstång och olika vikter.

Typisk Body Pump set up

Det vore nog smartast för mig att starta med minivikter, dels för att jag är svag, men också så jag kan fokusera på att lära mig korrekt form utan att behöva oroa mig för en massa vikt också...

Vi får se hur det går. Detta är ju inte nått som jag direkt sysslar med, så vi får se hur det går. Ett litet äventyr! :-)

Fotot på mitt nya gymkort är alldeles snett (kameran satt snett). Hoppas nu inte att det är någon indikering på hur detta ska gå, ha ha! :-)

No comments: