Friday, March 8, 2013

Freedag

Så kul att det äntligen är Spring Break! Vi firade genom att jag köpte passes till Busch Gardens och Adventure Island. Busch Gardens är en kombinerad amusement park plus zoo som verkligen är en av mina favoriter, Adventure Island är deras vattenpark och båda ligger i Tampa. Det är numera Sea World som äger allt. Kul, nu har vi något kul att hitta på under våren och sommaren (och resten av året för den delen)!

Vattenparken gäller bara under veckodagarna, inte helgerna, men priset var helt OK. Jag betalade $244 för oss båda inkluderat alla skatter och sådant (endast för de som bor i Florida). Inte helt dumt om man tänker på att EN biljett annars kostar $85 för bara EN dag och EN park, och vi kan ju komma tillbaka under resten av året, hur många gånger vi vill. Man måste dock betala för parkering varje gång, och den är ju inte billig med $15 fpr BG och $12 för AI...

Adventure Island har alltid varit en bra vattenpark med familjekänsla. Den enda jag vet där man får ta med sig egen kylväska med mat och ha picknick inne på området! Inte sådär jättestor och överbefolkad, nu drar sig de flesta till de nyaste och större vattenparkerna i Orlando. Vi har förresten ännu biljetter till att besöka Sea World's vattenpark Aquatica, så det blir nog av nu i April tror jag, de biljetterna går ut i maj.

Efter vår kryssning till Haiti, Jamaica och Mexico i juni kan det ju vara bra att ha lite kul att göra, annars blir sommaren lätt lite långtråkig...

Nej, om vi nu ska ta och dra igång fredagkvällen här kanske? VAD ska vi äta? Har ingen aning vad jag är sugen på... Hmmm....

No comments: