Thursday, November 13, 2014

Lite senare

Jag lät henne vara och hon sov ett tag, det var nog bra. 

Kan ju inte vara lätt i den åldern med allt som pågår just nu. Dessutom är det ju i den här åldern tjejer börjar rebella mot sina föräldrar,  försöka fundera ut sin roll i familjen och påbörja sin utveckling mot att bli självständig och vuxen.

Så är det ju. Sarah är dessutom väldigt mogen för sin ålder och genomgår en hel del hormonella ändringar. Hon fick sin första mens i mars,  bara 10 år. Så det spelar ju allt in i hennes beteende.  Jag har full förståelse för det.

Jag väckte henne och vi har suttit ensamma på vår säng och tittat på America's Funniest Videos. Bara vara lite.

Jag vill att hon ska känna sig trygg, men samtidigt vill jag vara bestämd i det vi har sagt gäller.

Hon skäms nog lite över hur hon agerade tidigare, men jag håller inte det emot henne. Vi har alla tillfällen då vi inte visar vår bästa sida, det är ju bara mänskligt. Hon går igenom något väldigt jobbigt just nu, hon kan ju inte förväntas uppföra sig helt exemplariskt.  Älskade unge!

No comments: