Saturday, July 21, 2007

I Stockholm

Sitter just nu på hotellrummet i Stockholm. Har lite svårt att se tangentbordet eftersom jag har ett litet migränanfall (utan huvudont, bara synstörningar), så om det blir lite fel så får ni ursäkta....

Vi blev uppringda när vi var på Gotland av Hotell Tegnerlunden, de hade överbokat och undrade om vi hade nått emot att flyttas till 4-stjärniga Rica Hotell Kungsgatan vid Hötorget i stället. Inga problem! Finare hotell närmare Gamla Stan... Jag var lite orolig att de skulle placera oss i ett av sina budgetrum utan fönster,men vi blev glatt överraskade med en minisvit, frukt, choklad & vattenkorg, kuponger för gratis drinkar i baren... Wow! Det hade vi inte väntat oss alls, kul!

Igår blev vi hämtade vid förjan i Nynäshamn av min kusin M som bor i Årsta och hennes pojkvän. Vi kollade in deras myiga lägenhet och sedan käkade vi lunch uppe i Kaknästornet. Har aldrig varit där. så det var kul. Efteråt lev vi omkringkörda i stan så att K kunde få en uppfattning. Han verkar verkligen vara förtjust i Stockholm, det är nog mer hans grej än Gotland...

Sedan blev vi avsläpta på hotellet och vilade lite innan vi mötte upp med M och P igen vid Åhlens City. Vi promenerade genom Gamla Stan och slutligen åt vi en god middag på Söder. Vi var alla trötta efter maten, och jag litade inte riktigt på min mage, så vi tog en taxi tillbaka till hotellet.

Idag vaknade K och kände sig usel. Jag och S hade magsjuka och mådde dåligt som bara den förra helgen, så nu verkar det vara hans tur. Som tur har han inte spytt ännu, stackarn. Hoppas att det blir bättre tills imorgon då vi har en lååång resa hem till Florida, med 9 timmar layover i Philadelphia...

K och S gick tillbaka till hotellet efter att varit med mig och köpt ett svenskt tangentbord och ett USB-minne (USB stickorna verkar vara billigare i Sverige, konstigt!). Jag fortsatte själv med att shoppa runt lite på Drottningsgatan. Lite H&M måste man ju hinna med!

Just nu sitter jag här med en sovande man bredvid mig och väntar på att min migränattack ska gå över. Vi hade tänkt ta bussen ut till Djurgården och besäka Junibacken och Wasa-museet, men det är inget jag vill göra på egen hand så... Funderar på vad jag och S ska hitta på idag. Suck ja. Men härligt är det att vara i vackra Stockholm...

3 comments:

JaCal said...

Vilket flyt! Härligt! Åh, tänk att ni knallar omkring i Stockholm... mysigt!! Vackraste staden i världen! ;-) Hoppas ni nu håller er friska... man vill INTE vara sjuk när man ska flyga - det är tillräckligt jobbigt ändå.

Svenska tangentbord har vi också släpat med oss - det är så otroligt mycket enklare då...

Anne said...

Vilken tur med hotellrummet, wow. Ni verkar ha hunnit med massor under er semester, hoppas resan hem till Florida går smidigt!

Desiree said...

Ni verkar ha haft en härlig vistelse i Sverig . Hoppas din käre make mår bättre snart och att din migrän attack går över snart. Sverige semester är underbart men resan är ju en pina, lång och jobbig. Extra jobbigt är det när man har en lång layover någonstanns. Hoppas du känner att du hunnit med att göra det mesta av det du ville göra och fått chansen att träffa alla du velat träffa. Hoppas att ni får en bra resa hem.