Wednesday, May 28, 2008

Shit...

Normally when I go to my dermatologist (twice a year) they see something they don't like, and they slice it off. It often turns out to be dysplastic nevis, something that can easily turn into Melanoma.

They only call you if there is a problem, otherwise you can log on to a web site and see the results. When Sarah and I got home this afternoon there was a message from the doctor to call their office immediately. No further information was given. Shit! And of course they are closed now and I won't be able to call until tomorrow. When I logged on to the web site there was no info there.

This probably means one of two things. It was dysplastic, and they didn't quite get it all so I need to come back and slice some more off. But this is not a big deal, and they usually leave this kind of info on the machine or online. Or, the second possible reason for this phone message is that it is the big M this time...

So now I will be on pins and needles until they reopen tomorrow! I hate not knowing! So lets all hope for the first option, even though I really don't want a huge scar on my leg, it is a much better option than the second one...

Under this bandage is the possible time bomb. I sure hope it is not Melanoma...

5 comments:

Saltistjejen said...

Å jag förstår att du är jätteorolig. Fy! Jag hoppas verkligen verkligen att det inte är så farligt, men förstår att det är heskt att inte veta. Men som liten liten tröst vill jag ändå säga att även OM det skulle vara "det värsta" så behöver detta ine betyda superbad news. Jag har en gammal kursare som gick rätt länge med ett födelsemärke som såg lite skumt ut (det förändrades) och när hon ill slut gick och kollade de så var det malignt M. Men de tog bort det och allt har gått jättebra. Detta var för flera år sedan och det hade inte alls hunnit sprida sig eller så vilket gör att hon fortfarande är helt frisk. Och med tanke på att du verkar kolla din hy ofta så tror jag att risken för ev spridning är minimal, även OM det skulle visa sig vara ngt malignt.
Men självklart förstår jag ändå din oro.
Många kramar härifrån och hoppas att du får veta så snart som möjligt vad det handlar om!!

S w e F l o said...

Jag ringde så fort de öppnade, men alla var upptagna med patienter, så jag fick lämna ett meddelande och väntar nu på att de ska ringa tillbaka. Det är ju lite känsligt det här med Melanom i vår familj, eftersom min mamma dog av det då hon var bara 24 år gammal (jag var 1 år). Men det är ju helt klart andra förutsättningar nu jämför med mitten på 70-talet!

Desiree said...

Åh vad jobbigt. Kram vännen. Jag ska hålla både tummar och tår för att det inte är något allvarligt och att det går bra för dig. Men jag förstår hur jobbigt och ångestframkallande det måste vara att gå och vänta. Jag tänker på dig.

Marianne said...

Å, jag hoppas också på det bästa. Förstår att du är väldigt orolig. Hoppas verkligen att du har fått ett bra besked vid det här laget. I värsta fall får du bita dig fast vid det Saltis säger här ovanför, även om jag förstår att det är svårt med tanke på din mamma. Skickar varma varma kramar till dig!

Anne said...

Förstår till fullo det här skakade upp dig och gjorde dig orolig. Förstår helt klart det här är känsligt i din familj med tanke på din mamma. Jag hoppas innerligt att du i skrivande stund fått goda nyheter och fått tag på läkaren. Kramar!