Wednesday, July 30, 2008

Mer!

Jag är lite nervös, jag håller just på att förhandlar med en kund för att se om de kan förlänga sin deadline för ett projekt de vill att jag ska göra. Om de går med på det kommer jag att ha dubbla sumo-stora projekt i en vecka. Men jag räknar med att det ska gå bra, om jag jobbar lite varje kväll efter att Sarah har gått till sängs och går upp lite tidigare och jobbar lite innan hon vaknar. För när hon är hemma är det bara hon och jag, inget jobb.

Det rör sig dock bara om en extra vecka med supermycket jobb, sedan går det ner till "bara" mycket jobb. Det där riktigt stora jobbet har jag ju flera veckor på mig, så jag skulle kunna trycka in det här i mellan. Jag gör ju ändå flera andra småjobb mellan hela tiden. Det hade ju inte varit helt fel med en extra $2500 för en vecka av lite lidande (för tufft lär det bli).

Vi får väl se imorgon när min kund har pratat med sin kund (de är i Danmark). Det är ett OK projekt, är visst en hö-balningsmaskin, så inget för krångligt eller så. Tänk om jag kunde skrapa in $20 000 på ett par månader? Det hade ju inte varit helt fel alls... Skulle verkligen behövas! Dessutom har jag inget emot att slita ett tag när man får sådana här saftiga projekt, det gör mig inget alls!

Jag har hast problem hela våren och sommaren att få in Sarah i simskolan på YMCA, vi är inte medlemmar, och då måste man vänta tills alla medlemmar har tagit de platser de vill ha först. Men nu, med sista sessionen för sommaren fick vi äntligen plats! Så hon kommer att gå klockan fem varje tisdag och torsdag eftermiddag för att lära sig simma. Då hinner jag jobba innan, och hon hinner gå på sommarkollot och den 18 augusti när lekis börjar, hinner hon sluta (tror de slutar fem över tre där). Ska bli kul för henne! Klassen går fram till den 28 augusti, samma dag som mitt nästa Sverige-besök kommer, så det passar ju utmärkt.

Imorgon ska alla på kollot på samlad utflykt till Chuckee Cheese's, ett ställe som jag kallar "barnens Las Vegas", de har massor av spel och kul för dem att leka med och spela, och när de är klara så tar de sina vinstbiljetter och får välja ut ett pris. Stället är dessutom pizzarestaurang. Hon tycker det ska bli jättekul att gå dit imorgon med sina kompisar, hon har bara varit där två gånger förut, men då hade hon superkul!

2 comments:

Saltistjejen said...

Vad skoj för Sarah!
Och du det där med mycket jobb ska nog gå bra. Du vet ju att det är en begränsad tid. Det är väl det som är fördelen med dead lines??? ;-)
Kram!

Anonymous said...

KANON att du ser till att Sarah lär sig simma... jag var runt 6 år när jag började.. och hade nytta och glädje av det... tills jag blev permanent badkruka

moster