Thursday, July 16, 2009

Move and beach

The second half of the week is shaping up to be a busy one. Ken's new office is ready for us on Friday evening, so on Saturday we will be busy with electricians, broadband installers, sign installers, fountain installers, server thinga-ma-jiggs and so on. Ken stopped by there last night, and they had painted and pulled out the old carpet. Will be nice to see everything in place on Saturday.

What is so nice about this move compared to the one he did when he upgraded three years ago, is that I didn't have to lift a finger! His employees (receptionist/office assistant extraordinaire K) have arranged everything, coordinated and made sure everything is taken care off. Thank goodness we found her!

Remember the crazy M that was let go this spring? Ken had tried to teach her to do a fairly simple accounting thing for about 17 months, but she kept complaining it was too difficult, even though she had a degree in accounting and all. It took super K (who is still in college and is only 23) TWO days to learn that same thing!!! TWO days! So she is gold.

We are planning on going down to Venice on Sunday for a nice day on the beach, hopefully find some shark teeth and just enjoy ourselves. Then on Wednesday next week the movers are moving all the heavy stuff, and on Thursday it is suppose to be business as usual over at the new place.

We have really lucked out with the new offices. It is about 30 % larger, costs $800 less a month, is located smack in the middle of everything (great location!) and it is in the same building as Bank of America. I think that will really help business even further. I am so glad things are going so well for both him and myself, especially considering the bad times and all the medical crap I have been through. Very exciting!

6 comments:

Saltistjejen said...

Vad GLAD jag blir för er skulll!! Att företaget går bra även nu under de sämre tiderna bådar ju gott inför den vändning som jag är säker på kommer ske såsmåningom. Att ni har denna superduktiga K är ju också så bra att man knappt kan förstå. Särskilt som jag tycker attt du verkar ha tillräckligt ändå emd ditt jobb samt din hälsa. Då är det finemang att man har en medarbetare som man kan ita på och som är effektiv och duktig!
Kul emd nya kontoret!
Kan du inte ta någon före och efter bild. Dvs ett från gamla och sedan ett från nya, och lägga ut på bloggen. Eller är det hemligt???? Här i USA vet jag att arbetsplatser ibland är mer "hemliga" än i Sverige. Men det skulle vara skoj att se.
Kramar!!!

S w e F l o said...

Jag hade tänkt ta lite kort från nya på lördag, men nu är det ju lite sent att ta kort från gamla eftersom allt i princip är nedpackat. Jag ska kolla om jag har kort någonstans, jag vet att jag filmat därifrån för att visa släkten någon gång, får väl se om jag kan hitta den filmen och sedan göra en nya när allt är på plats i nya. Med tanke på att Ken jobbar JÄMT så är det ju kul att se att det äntligen börjar bli lite resultat.

Lotte Jensen said...

Vad kul att det går framåt för företaget... gärna bilder som någon här föreslog... det vet du att vi gillar... *S*

moster

Marianne said...

Vilket klipp, både med lokalen och med K! Jag har fortfarande inte fattat att företagen gör sig av med sekreterarna, de är ju ovärderliga för att frigöra tid för den som ska göra affärer, vilken typ det än är.

Får man fråga vilken bransch det är? Du behöver SJÄLVKLART inte svara på det, det är bara jag som är nyfiken : )

Kram!

S w e F l o said...

Hej Marianne,

Jag tror nog att jag har nämnt det flera gånger förut, så det är absolut ingen hemlighet, han är auktoriserad revisor (CPA i USA) och har en redovisningsfirma. Tur för mig, eftersom jag då alltid har någon att få hjälp av, även om han tvingar mig att göra mitt eget företags bokföring. Fast det är ju bara bra att kunna såklart!

Marianne said...

Haha, jag känner igen det där med att bli tvingad : ) Inte kul fast nyttigt.

Kram!