Tuesday, April 20, 2010

Helt slut

Kroppen måste liksom ha kommit ifatt all stress från förra veckan, Även efter bra sömn i flera dagar känner jag mig helt klubbad, som om jag var redigt bakfull. Kan bero lite på att jag fortfarande har feber. Den där förkylningen försvann, men jag har fortfarande 38-39 graders feber. Det är inte direkt ovanligt med lupus, jag har gått 3 månader i sträck ibland med feber varje dag. Det tär på krafterna, minst sagt.

För att prova mitt lugn lite extra kom Ken hem igår och talade om att han hade glömt skicka in betalningen för vår hemförsäkring... Den som jag supertjatade på honom för en vecka sedan att få iväg!!!

Jag var lugn som en filbunke. Försäkringen gick ut midnatt igår. Tjohej!

Vi får inte vara utan hemförsäkring (och vem vill väl det) av huslåneföretaget, och de kan i princip tvinga på oss en svindyr försäkring...

Jag kontaktade dock vår försäkringsagent, svängde förbi deras kontor imorse med betalningen, fick skriva på ett intyg att nej, inga skador på vårt hus hade uppstått sedan midnatt, och tjohej så var det fixat...

Men det var INTE kul igår kväll med detta i baktanken!

Jag skickade idag iväg ett brev till copyright-firman så får vi se hur det går. Jag kollade upp hur mycket det skulle kostat om jag hade köpt den där bilden, och på sin absoluta höjd skulle det ha gått på $2060. Alltså absolut INTE över $8000 som de säger. Så jag antar att de liksom skrämmer upp folk och sedan förlikar med en lägre summa. Jag erbjöd att betala $360 (vilket är vad bilden faktiskt skulle kosta om jag köpte den i det syfte som mitt företags hemsida drivs, och vi får väl se hur det går). No way att jag betalar 8K...

Den trasiga datorn har hittils kostat mig $788, minus $70 som jag fick tillbaka på en norton-prenumerering jag inte längre behöver.

Det enda som fattas för att allt ska vara tiptop med datorn är nu ett Language Pack från Microsoft, som kommer med posten imorgon. $220 för privilegiet att kunna redigera och kolla stavning/grammatik på svenska... Jag vill inte köra en svensk version av Office på min dator, eftersom vi har gratis tillgång till den amerikanska versionen eftersom vi är medlemmar i Microsoft Partnership. Typiskt dessutom att Office 2010 kommer ut i juni, och den versionen av Office har Language Pack redan installerat... Och är också gratis dårå. Så över $200 för några månaders användande, lite surt.

Nu hoppas jag på en avslappnande eftermiddag, behöver lite av den varan känner jag!

3 comments:

Marianne said...

Många sura pengar det där. Tur i alla fall att det gick vägen med försäkringsbolaget, det hade ju varit rena katastrofen om de hade satt sig på tvären.

Nu håller vi tummarna för att det går vägen med globen också! OCH att du blir frisk snart!

Jag är så orolig för Victoria ...

Kram!

S w e F l o said...

Jag med, Marianne! Det låter absolut inte kul, hoppas att hon får goda nyheter från provresultatet!

Desiree said...

Usch förstår att du är helt slut. Det skulle jag också varit över allt du har fått bråttas med senaste tiden och sedan har du ju också haft förkylningen som grädden på moset. Inte konstigt att du är helt slut. skönt att det ordnade sig med försäkringen och att Ken iallfall kom på snabbt att han glömt betala den även om det fick innebära en stor portion extra jobb för dig. Fasiken vad andra försöker tjäna pengar på att skrämma upp andra. Nej inte ska du betala 8000. Hoppas att de nöjer sig med de 360. Håller tummarna för detta.
Kram!