Tuesday, May 11, 2010

Vi får se vad det blir

Kommer ni ihåg de där $8000 de ville ha för en bild som var med i en webbmall som jag köpte och som mig ovetandes de inte hade rättigheterna till?

Jag erbjöd att betala $360, väldigt lågt, men man ska ju börja någonstans... De kontrade igår med $3000, men lämnade även dörren öppen för vidare förhandlingar.

Jag har till och med på fredag att gå med på en slutlig förlikning. Jag erbjöd $1100. Vi får se om de godtar det. Mitt max är $2400, mer skulle det vara svårt att skaka loss kontant sådär på stört, då skulle jag behöva mer tid.

De VET att jag har blivit lurad av den som snodde bilden, men de skriver bara att det är något som jag får ta upp med den personen jag köpte webbmallen av (och det har jag faktiskt ingen aning nu vem det var, om de ens (knappast) finns kvar...). Och de har ju rätt. Det känns bara så jävla surt att jag ska behöva betala för något som jag faktiskt inte gjort själv, men lagen är på deras sida, hur taskigt det än är.

Så vi får se hur det går. Nu går förhandlingarna via e-post istället för brev, så det borde ju gå lite snabbare att få svar...

4 comments:

Saltistjejen said...

Lycka till!
Tycker verkligen hela den här grejen är sååå onödig! Borde iten en sådan bild egentligen varit en "reklam" för dem? Fast så fungerar det kasnke nte? jaja hoppas det går bra för er iallafalll.
Kram!

Desiree said...

Usch jag tycker så himla synd om dig som faktiskt handlade helt i god tro och ändå råkade ut för det här. Jag hoppas innerligt att det löser sig med 1100. Surt att behöva lägga så mycket pengar på något sådant. Håller tummarna. Fy vad orättvist, blää.
Kram!

Marianne said...

Men hur kan de bevisa att det är de som har copyn? Det kan ju lika gärna vara jag som har gjort den?

Lycka till nu i alla fall och låt oss hoppas att du klarar dig med de 1100!

Kram!

Anonymous said...

Annars känns det där spontant som något man skulle kunna sätta i system: Se till att din polare designar en mall med en bild han inte har rätt till. Bilden är din. Du ser sedan till att kräva betalning av den stackars kunden.
Fast så är jag väldigt konspiratoriskt lagd också...