Monday, June 13, 2011

Måndag

Idag skickade jag Sarah och Stan till kontoret med Ken. Laddad med en massa kul så hoppas jag hon har en br adag där. Lite variation skadar nog inte.

och efetrsom hon har Stan med sig kan katten springa helt fritt hela dagen, och det blir lungt och skönt här med bara en hund.

Så planen är att jag ska få mycket gjort idag. Efter en kanondag på stranden igår är det skönt att sitta inne, blev lite röd i ansiktet, men vi har varit duktiga med solskydd i övrigt. Vi snorklade för glatta livet igår och det verkade vara spider crab-säsong, de var överallt! Sarah visade stolt upp alla nyp hon fick från att ha plockat upp och tittat på dem (de nyper inte SÅ farligt, inte om man håller sig till de små, de rriktigt stora vågar vi oss inte på, de är ENORMA).

Vi hittade bla en häftig Sea Robin, en liten fisk med vingar! Och en levande Sanddollar!

På fredag ska vi till en ö som heter Shell Key. Man akn bara ta sig dit med båt, eller som i vårt fall via färjan. De säger ön är likvärdig med Captiva och Sanibel öarna nere i Naples vad gäller snäckor, så det ska bli kul. Det är tydligen fint att snorkla där med.

Nu ska jag ta ut en nödig hund innan jag jobbar vidare...

No comments: