Thursday, June 9, 2011

Torsdag

Jobb, jobb, och mer jobb. Så ser ju vardagarna ut för mig numera.

Jag har mitt minimum på 12 500 ord som jag SKA översätta varje vecka, så jag vet att jag håller en bra fart. Det blir ju lite problem med det när jag som i morgon ska ta ledigt, och så i förrgår då Kens bil krånglade och jag var tvungen att hjälpa till med det.

Men jag jobbad ein allt det där, inklusive hela fredagen. Så idag har jag bara 2000 ord att fixa, vilket är lagom eftersom det är halv dag i skolan idag. Och SISTA skoldagen! Sarah och jag måste nämligen på stan och köpa present, hon ska på kalas på lördag förmiddag.

Anledningen till ledigheten imorgon är att jag måste storstäda, och det har inte blivit mycket städande här de senaste veckorna... så det behövs! Jag tänkte att det nog är bäst att ta en dag ledigt. På lördag kommer våra vänner på middag, så det är ju trevligt att ha städat då. Fast jag gör det lätt för mig, vi beställer allehanda gott från den amerikanske BBQ restaurangen Woody's, så jag behöver bara göra förätt, efterrätt och sallader plus grillad korv till barnen.  Enkelt och snabbt! Och gott!!!

Man FÅR ta genvägar när man jobbar mycket och inte har tid. Det ÄR tillåtet att slappna av och njuta under sin egen middagsbjudning... :-)

Idag väntar jag på MASSOR av paket från UPS och FedEx. Det kommer nog bli lite pinsamt med hur många paket som ska levereras (men det är ju inte mitt fel de skickar i flera försändelser i stället för EN stor låda!) Det är allt från hund- och kattmat, kokböcker, pysselböcker för flyget, nya hörlurar till Sarah och en hel del saker min syster har beställt.

HUR jag ska lyckas packa allt och dessutom få med mig kläder blir ett spännande pussel att fixa. Jag har i alla fall köpt en ny resväska, en likadan från Nautica som jag redan hade. Kens Samsonite är kanon, men väger ett TON, UTAN nått i. Nautica-väskan väger hälften... Plus, Sarah behövde en egen resväska ändå. Det ska bli inressant att se om vi kan hålla oss under 23 kg per väska... I värsta fall får vi ta kläder i vår carry-on väska, men det hade ju varit skönt att slippa släpa på den... Det är mycket med det jordiska... Stackars oss med så allvarliga I-landsproblem! ;-)

No comments: